صلح و سازش در پرونده قتل مرد اندیمشکی پس از هشت سال

خورنا – با تلاش دستگاه قضایی ، اعضای شورای تامین و بزرگان طوایف شهرستان اندیمشک پرونده قتل یک مرد اندیمشکی پس از گذشت هشت سال به صلح و سازش منجر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا طوایف بیرانوند و خادم روز پنجشنبه در مسجد سیدالشهدای کوی لور اندیمشک در مراسمی با حضور جمع زیادی از مردم و اعضای شورای تامین سازش کرده و پرونده قتل یک مرد ۴۵ ساله پس از سالها مختومه شد.

سرپرست فرمانداری اندیمشک در این مراسم با تاکید بر ایجاد روحیه وحدت و همدلی در جامعه گفت:نهادینه کردن فرهنگ عفو و بخشش به سلامت هرچه بیشتر جامعه کمک می کند.
پیمان جهانگیری نقش گذشت را در روح و روان آدمی بسیار اثرگذار و شایسته دانست و افزود:برای ترویج ارزش های انسانی و اسلامی همه باید با همدلی تلاش کرده و از توان بزرگان استفاده نماییم .

دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک نیز در این مراسم با اشاره به فرهنگ حسنه بخشش در جامعه اسلامی گفت:دستگاه قضایی از فرهنگ و سنت حسنه صلح و سازش حمایت کرده و در همین راستا باید از ظرفیت سران طوایف در پیشگیری از جرائم استفاده کرد.

صادق جعفری چگنی افزود:شوراهای حل اختلاف به همین منظور و برای بهره گیری بهتر و بیشتر از ظرفیت بزرگان و سران عشایر و ریش سفیدان در حل و فصل مشکلات تشکیل شده است.

وی بیان کرد:چندی پیش نیز با همت دستگاه قضایی و کمک بزرگان طوایف پرونده قتل یک جوان پس از ۴۰ روز به سازش و بخشش منجر شد که نشان دهنده فرهنگ بخشش میان مردم شهرستان اندیمشک است.

وی با تاکید بر اینکه تلاش مجموعه دستگاه قضایی در روند اجرای عدالت ، ایجاد بستری برای پیشگیری از جرایم بوده افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و وجود فرهنگ غنی عشایر و احترام به بزرگان فرهنگ بخشش و سازش در جامعه زنده و پویاست.

ایرج حمیدی فر رییس دادگستری شهرستان اندیمشک نیز در سخنانی با قدردانی از نگاه انسان دوستانه خانواده مقتول گفت: چنین بخششی روح انسانیت را در جامعه اسلامی بیش از پیش زنده و جاری می کند.

تعدادی از بزرگان طوایف نیز در این مراسم از گذشت و عفو خانواده مقتول تقدیر کردند.
در این آیین بین خانواده های میرزاوند از طایفه خادم (مقتول) و خانواده بیرانوند(قاتل) صلح و سازش برقرار شد.

در حادثه قتلی که هشت سال پیش در اندیمشک اتفاق افتاد مردی ۴۵ ساله به دنبال مشاحره لفظی از سوی قاتل به ضرب گلوله به قتل رسید.