رئیس کمیسیون انرژی مجلس:حمل و نقل ریلی در اندیمشک باید در راستای توسعه منطقه بکار گرفته شود

خورنا – رئیس کمیسیون انرژی و نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت:راه آهن یکی از مهمترین ظرفیت های شهرستان اندیمشک است که باید از این ظرفیت در راستای توسعه و شکوفایی منطقه استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا فریدون حسنوند روز جمعه در دیدار با سرپرست اداره کل راه آهن ناحیه زاگرس با اشاره به شرایط راه آهن و نقش حمل و نقل ریلی در توسعه گفت:امروزه استفاده از حمل و نقل ریلی در زمینه بار و مسافر در دنیا به دلیل مزیت های آن بسیار محبوب و رو به توسعه است.

وی اظهار کرد:توجه به این ظرفیت یکی از مهمترین عوامل در تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و خودکفایی ملی است.

وی بیان کرد:بهره گیری از این ظرفیت می تواند در بحث سرمایه گذاری، توسعه صنعت گردشگری و نیز ایجاد فرصت شغلی بسیار اثرگذار باشد کما اینکه طرح های اشتغالزای مرتبط با این صنعت باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با قدردانی از مجموعه راه آهن در زمینه بهسازی و بازسازی محور راه آهن زاگرس افزود:توجه به زیرساخت ها می تواند ایمنی در تردد و حمل و نقل را افزایش داده و مزیت های این حمل و نقل را افزایش دهد.

حسنوند راه آهن زاگرس را از محورهای پرتردد حمل و نقل ریلی کشور دانست و گفت:این مسیر نقش محوری در توسعه اقتصادی منطقه دارد که علاوه بر شهرستان اندیمشک، سایر مناطق نیز از این مزایا برخوردار می شوند لذا در سایه تعامل و تلاش باید بستر این مهم فراهم گردد.

سید حسین مرتضوی سرپرست اداره کل راه آهن زاگرس هم گزارشی از وضعیت اعتبارات،مدیریت منابع و طرح های حوزه راه آهن زاگرس را بیان و ابراز امیدواری کرد با تعامل و همکاری متقابل خدمات دهی در حوزه راه آهن کیفی تر و جدی تر از قبل انجام گیرد.

وی با اشاره به طرح های خوب انجام شده در راه آهن منطقه بیان کرد: نظارت مستمر بر اجرای دقیق طرح ها و پروژه های راه آهن انجام می شود و در این راستا ارتقای سطح ایمنی از موارد حایز اهمیت می باشد.

اداره کل راه آهن ناحیه زاگرس در استان خوزستان دارای ۱۲ ایستگاه با حوزه استحفاظی ۲۲۲ کیلومتر نقش مهمی در جابجایی بار و مسافر در شمال خوزستان به تهران و مناطق مرکزی کشور دارد.