دلنوشته یکی ازپیشکسوتان تیم ملی بسکتبال ایران در رابطه با اتفاقات اخیر تیم ملی

خورنا:روز گذشته یکی ازبازیکنان سابقه تیم ملی بسکتبال ایران با پایگاه خبری خورنا تماسی داشت واز پایگاه خبری خورنا خواست تا مطلبی را که در رابطه با اتفاقات اخیر تیم ملی که خوداوهم تجربه چنین اتفاقاتی رادر زمان بازیگری داشته است توسط ایشان نوشته شده است ،خورنا آن راچاپ کند در همین راستا امروز دلنوشته ایی که پیشکسوت تیم ملی بسکتبال ایران برای خورنا ارسال کردبه چاپ رسیده است وببیندگان عزیز میتوانید درپایین مشاهده بفرمایند:

 

بنام خدا
باسلام،
درسالهاى پایانى حضورم در تیم ملى شاهد اجرا پروسه جوانگرایى در تیم ملى بودم . این پروسه از سال ٧٩ توسط آقاى گرى لیمون و بعداز ایشان در سال ٨٠ توسط استادم آقاى سعید ارمغانى در بازیهاى غرب آسیا( کویت) ادامه یافت. در آن مقطع شاهد حضورتدریجى جوانان شایسته اى همچون پویا تاجیک، ایمان زندى و … بودیم، این تغییرات عواقبى هم براى بسکتبال ایران به همراه داشت. بعنوان مثال در بازیهاى مذکور شکست از کویت، امارات، سوریه و … بهاى جوانگرایى در تیم ملى بود ولى صبورى و درک بالاى اهالى بسکتبال باعث شد که این روند بخوبى طى شود. با تغییرات مدیریتى در فدراسیون این روند شدت گرفت و نتیجه آن شد که با حضور بازیکنانى همچون : صمد نیکخواه بهرامى، سامان ویسى، حامد سهراب نژاد، مهدى کامرانى، حامد حدادى، شادروان آیدین نیکخواه بهرامى و … نسل طلایى بسکتبال ایران شکل بگیرد و شاهد بیش از یک دهه افتخارآفرینى این نسل باشیم( قهرمانى هاى متعدد در آسیا، حضور مستمر در جام جهانى، المپیک و …)
امروز در این مقطع زمانى شاهد تکرار آن پروسه بدست درک بائرمن هستیم، قطعا عدم حضور ٣ بازیکن ارزشمند تیم ملى در این دوره خلاء بزرگى براى همبازیان، کادر فنى، اهالى و علاقمندان بسکتبال بوده اما چه خوب بود که بجاى تسویه حساب هاى شخصى و تخریب روحیه و اعتماد بنفس جوانان جایگزین و بالطبع سایر بازیکنان، به این حرکت شجاعانه و متفکرانه کادر فنى تیم ملى احترام گذاشته مى شد.
آنچه که مسلم است با توجه به بضاعت بسکتبال ایران کسب جواز حضور در المپیک ریو از تورین( ایتالیا) حتى با حضور تمام بازیکنان، بسیار ضعیف و حتى بعید بنظر میرسید و ما مى بایستى از همان مسابقات انتخابى آسیا به المپیک راه میافتیم.
آنچه که باعث تاسف است در این برهه حساس انتقادهاى مغرضانه و هدف دار کسانى که خود در مقاطع مختلف در تیم هاى ملى مسئولیت داشته اند و جامعه فهیم بسکتبال به خوبى عملکرد و رزومه آنان را به یاد دارند با مصاحبه ها و اظهارنظرهاى مخرب و غیر مسئولانه باعث تخریب روحیه و شخصیت بازیکنان و دلسردى کادر فنى تیم ملى شده اند.
این گونه برخوردها باعث بى انگیزگى و از دست رفتن اعتماد بنفس بازیکنان گردیده که در مسابقه با مکزیک شاهد اوج این شرایط بد روحى در چهره و عملکرد آنان بودیم.
امروز ضروریست تمام کسانى که دلسوز واقعى بسکتبال ایران و آینده آن هستند با همدلى از این پروسه تاثیر گذار در سالهاى آینده حمایت کنند و روحیه و اعتماد بنفس از دست رفته جوانان شایسته تیم ملى را به آنان باز گردانند تا شاهد بازیهاى درخشان از تیم ملى کشورمان در مسابقات آسیا چلنج که بعد از سالها قرار است تیم ملى در یک تورنمنت بزرگ در کشورمان در حضور علاقمندان بسکتبال به میدان برود، باشیم.ضمنا درگذشت جانسوز شادروان ایرج خدرى که در تیم ملى جوانان سال ١٩٩٠ در ژاپن همبازى بودیم را به خانواده محترم و جامعه بسکتبال هرمزگان و کشور تسلیت میگویم، امید که تا زمانى که زنده هستیم از یکدیگر باخبر باشیم قدرهم را بدانیم.

 

لازم بذکراست متن فوق از آقای بهزاد افرادی پیشکسوت بسکتبال تیم ملی ایران میباشد.