پیام مجمع اصلاح طلبان بندر ماهشهر پیرامون حادثه حریق شرکت پتروشیمی بوعلی

خورنا – مجمع اصلاح طلبان بندر ماهشهر پیرامون حادثه حریق شرکت پتروشیمی بوعلی پیامی صادر کرد.

*بسمه تعالی*

به نام آفریدگاری که نامش آغاز هر حرکت است و یادش پایان هر نعمت…

شهروندان گرامی؛ حماسه سترگ اطفاء حریق شرکت پتروشیمی بوعلی سینا که پس از ۷۲ ساعت تلاش و مجاهدت انسان های مصمم و پاک باخته به وقوع پیوست، برای همیشه در اذهان همگان به یادگار خواهد ماند. رویارویی شعله های عظیم آتش با جسم و جان آتشنشانان جان برکف، روایت از حادثه ای سخت و طاقت فرسا می نمود که در نهایت، موفقیت عزم و اراده را رقم زد.

اگرچه ترس و نگرانی بروز فاجعه انسانی ناشی از این حادثه ساعت ها همه را تحت تأثیر خود قرار داده بود، اما مسؤولان محترم با اشراف بر جوانب امر تلاش نمودند ضمن کاهش نگرانی های روحی- روانی مردم منطقه، با جدیت وصف ناپذیر و بهره برداری از تمام ظرفیت ها و امکانات شهری و استانی و… بر جولان آتش غلبه نمایند.

شایسته است از کلیه دست اندرکاران تحقق این مهم، تشکر و قدردانی نموده و بر ایستادگی و مجاهدت مقدسشان درود فرستاده و در مقابل این جان فشانی و از خودگذشتگی سر تعظیم فرود آوریم. استاندار محبوب، فرماندار محترم، نماینده معزز، مسؤولان محترم صنایع در منطقه و استان و همچنین وزیر محترم نفت که هماهنگی های لازم را در مدیریت صحیح بحران و همپوشانی فعالیت ها و تهیه تجهیزات داشتند، شرایطی ایجاد نمودند تا ضمن جلوگیری از تلفات انسانی، میزان خسارات وارده نیز در حداقل قرار گیرد.

بی شک سربازان جبهه نخست خلق این حماسه، آتشنشانان غیور و جان بر کف بودند که با گرمای وجود و عزم و اراده کم نظیرشان بر گرمای سوزان آتش غلبه و مجدانه ساعات طولانی این رویایی عظیم را تحمل و در گرمای طاقت فرسای تیرماه منطقه، لهیب شعله های آتش را به جان خریده و بر آن فایق آمدند.

اگرچه بعضی رسانه ها پایان یافتن سوخت مخزن را علت خاموشی حریق مطرح نمودند لیکن وجدان های بیدار و آگاه قضاوت عادلانه داشته و فعالیت های سه روزه کلیه عوامل دخیل، بویژه آتشنشانان عزیز را در کنترل و مهار آتش و جلوگیری از سرایت به دیگر مخازن و خنک نمودن مداوم اطراف محل حادثه را شاهد بوده و این تلاش ها را تحسین می نمایند.

مجمع اصلاح طلبان بندر ماهشهر ضمن قدر دانی از تمامی تلاش های بعمل آمده، خواستار بررسی علل وقوع این رخداد، به روز نمودن تجهیزات و امکانات ایمنی و همچنین استفاده از تجارب کسب شده در این حادثه می باشد.

مجدداً زحمات همه عزیزان را پاس داشته، تشویق و نکوداشت عوامل درگیر بالاخص آتشنشانان ایثارگر را از سوی مقامات ذیصلاح خواهانیم.

*مجمع اصلاح طلبان بندر ماهشهر*

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ایرانی آقای مدیر دست مریزاد حق مطلب را بجا آوردید انتصاب یک شخص. بی تجربه در پستی بزرگ، بی اهمیتی آن پست را برای مسولین نشان میدهد. واقعا صنعت پتروشیمی مظلوم واقع شده است. صنعتی که باید محصولاتش جایگزین صادرات نفت شوند. اما با. کدام مدیریت شهدایی؟ نعمت زاده و... یا این مدیرعامل بی کفایت فعلی؟ خسته نباشید