اعضای هیات کشتی دزفول استعفا دادند

خورنا -حمید آستی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگارما بی توجهی مسئولان از اداره ورزش و جوانان دزفول تا وزارت ورزش و جوانان به رشته ورزشی کشتی را دلیل عمده استعفای اعضای این هیات عنوان کرد و افزود:ساخت خانه کشتی دزفول از حدود یکسال پیش با کمک خیرین ورزشی و شهرداری آغاز شده و تاکنون حتی یکی از مسئولان حوزه ورزش از این مکان که تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت داشته بازدید نکرده اند.
وی از هزینه کرد حدود ۱۰ میلیارد ریال برای ساخت خانه کشتی دزفول بدون اعتبارات دولتی خبر داد و اظهار کرد:گام نخست خانه کشتی دزفول شامل سالن، خانه تمرین و خانه سرایداری هزینه شده و برای تکمیل آن حدود پنج میلیارد ریال دیگر نیاز است .
آستی افزود:هیات کشتی دزفول به دنبال تغییر کاربری زمین جنب این خانه کشتی برای احداث نمازخانه،خوابگاه اتاق وزن کشی و دیگر نیازمندی های خانه کشتی بود ولی تغییر کاربری این زمین از سوی اداره کل راه وشهرسازی استان خوزستان در کمیسیون ماده ۵ پذیرفته نشد و اداره ورزش و جوانان دزفول و استان دفاعی از این طرح نکردند .
رئیس پیشین هیات کشتی شهرستان دزفول گفت:به رغم پیگیری انجام شده از طریق امام جمعه و نماینده مردم دزفول به دلیل همکاری نکردن اداره ورزش و جوانان دزفول هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته و ادامه روند ساخت خانه کشتی دزفول در ابهام بسر می برد.
آستی افزود:با استعفای اعضای هیات کشتی دزفول،محمد ابراهیم یوسف نعنایی به عنوان مسئول امور کشتی شهرستان دزفول معرفی شده است که امیدواریم بتواند در این حوزه موفق باشد.
وی افزود:با تلاش چندین ساله هیات کشتی شهرستان دزفول و پرورش ورزشکاران خردسال و نونهال در روزهای اخیر شاهد قهرمانی محمد حسینوند کشتی گیر دزفول در مسابقات آسیایی بودیم.
دبیر پیشین هیات کشتی شهرستان دزفول نیز در این خصوص گفت:نامهربانی برخی مسئولان ،مشکلات مالی و عدم همکاری با ورزش کشتی اعضای این هیات را مجبور به استعفا کرد که با استعفای آنها نیز موافقت شد.
محمدعلی پیمانپور ضمن انتقاد از کارشکنی برخی افراد در این خصوص گفت:در دزفول هیچ همکاری برای تجلیل از یک ورزشکار مدال آور آسیایی نمی شود که این یکی از دغدغه های ورزش دزفول است.
وی افزود:کار کردن در امور ورزشی مسایل و مشکلات خاص خود را دارد و با وجود اینکه هیات کشتی دزفول بصورت رایگان کلیه امور این ورزش را انجام می داد همکاری در جهت پیشبرد اهداف این رشته ورزشی با اعضای هیات کشتی نشد و منجر به استعفای اعضا شد.
کشتی از جمله رشته های ورزشی با ورزشکاران صاحب نام در دزفول می باشد که مورد بی مهری قرار گرفته است.
کشتی گیران دزفول از گذشته تاکنون در رشته آزاد و فرنگی و در رده های مختلف سنی موفق به کسب عناوین جهانی ، آسیایی و ملی شده اند.
ایرنا