مجوز آب از وزیر نیرو برای کشاورزان در رامهرمز و رامشیر دریافت شد

فرشیدفرجی /خورنا :نماینده مردم رامهرمز ورامشیر درمجلس شورای اسلامی ازدریافت مجوز آب ازوزیر نیرو برای کشت تابستانه کشاورزان رامهمرزورامشیر خبرداد.

 

به گزارش خورنا ،اقبال محمدیان نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگارما اظهار کرد: زمین های کشاورزی جزء اولویت های کاری بنده بوده است  و از مجموع طرح ۵۵۰هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خوزستان، ۱۰درصدش در حوزه رامهرمز و رامشیر است که شامل ۲۳هزارهکتار در رامهرمز و ۲۲هزارهکتار در رامشیر می باشد.
محمدیان درادامه گفت:  از مجموع ۲۳ هزار هکتار زمین رامهرمز و ۲۲ هزار هکتار زمین در حال تسطیح و آماده سازی در رامشیر، هشت هزار هکتار به بهانه نداشتن سهم آب از دو سال قبل از دستور کار وزارت نیرو خارج شده بود که در اولین گام و پیگیری جدی با دستور وزیر نیرو مجددا تامین اعتبار و به چرخه احیای کانال ها و کار برگشت.
نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعا این حرکت رضایتمندی و زمینه اشتغال صدها نفر را فراهم می آورد و اشتغالزایی خوبی را در منطقه رقم خواهد زد.

 

محمدیان ادامه داد: با توجه به این‌که کشاورزی یکی از امرارمعاش اصلی مردم این منطقه است ضرورت دارد حق سهم آب‌ کشت تابستانه این منطقه باید در نظر گرفته شود، در غیر این صورت کم‌کم باعث مهاجرت جوان‌ها و مردم این منطقه به سمت شهر می‌شود که مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد.
وی در پایان گفت: مردم ما مردمی صبور و قانع هستند و ضرورت دارد برای این مردم نجیب هر چه بیشتر با همت مسؤولان نسبت به رفع مشکلاتشان اقدام شود.

 

به گزارش خورنا، مردم بخش های رامهرمز و رامشیر پیش از این بارها خواستار تعیین سهم آب‌ کشت تابستانه از سوی سازمان آب و برق خوزستان بودند.
بخش‌های سلطان‌آباد، ابوالفارس، رود زرد و مشراگه جزو بخش‌های تحت پوشش حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر هستند که با کمترین امکانات روبه‌رو هستند و ضرورت دارد از سوی وزارت کشور و استانداری خوزستان نگاهی ویژه به این بخش‌ها صورت گیرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *