مدیر بیمه‌های آتش سوزی بیمه ایران خبر داد

بزرگترین سانحه تاریخ پتروشیمی ایران ۶۰ میلیون یورو آب خورد

خورنا-مدیر بیمه های آتش سوزی  بیمه ایران گفت: کارشناسان این مجموعه خسارات وارده به پتروشیمی بوعلی سینا را ۶۰ میلیون یورو تخمین زده اند، که در اسرع وقت و پس از تکمیل بررسی ها پرداخت می شود.

به گزارش خورنا به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، محمد رضایی با اشاره به اینکه کارشناسان این شرکت به دستور مدیرعامل بیمه ایران از ساعات اولیه بروز حادثه آتش سوزی درمحل حاضر شدند تا بتوانند هرچه سریع تر میزان خسارت وارده را برآورد کنند، افزود: از آنجا که این مجموعه دارای بیمه نامه تمام خطر نزد کنسرسیومی متشکل از شرکت های بیمه به راهبری بیمه ایران است به زودی غرامت تعیین شده در وجه بیمه گذار کارسازی خواهد شد.

مدیر بیمه های آتش سوزی بیمه ایران در پاسخ به این سئوال که چند شرکت در این کنسرسیوم عضو هستند، اظهارداشت: ۱۱ شرکت بیمه ای دراین کنسرسیوم عضو هستند واین درحالی است که تا سال ۲۰۱۰ این واحد تحت پوشش بیمه ای شرکت “اسکور” فرانسه بوده است و قبول اتکایی این واحد به راهبری بیمه ایران، به توانمندی این مجموعه باز می‌گردد.

رضایی درپاسخ به سئوال دیگری در مورد دلیل بروز این حادثه،تصریح کرد: نقص فنی یکی از پمپ‌های سه گانه برج تقطیر موجب ایجاد بخار مواد اشتعال‌زا به صورت ابر شده که به کوره مجاور سرایت و باعث آتش سوزی شده است.

وی درباره سهم بیمه ایران دراین کنسرسیوم نیز گفت : مسئولیت بیمه ایران دراین کنسرسیوم جبران حدود ۶۰ درصد خسارت وارده است که آمادگی پرداخت آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن به زیان دیدگان وجود دارد.

مدیر بیمه‌های آتش سوزی بیمه ایران با اشاره به پرداخت بیش از ۴ میلیون یورو به شرکت طراحی مهندسی صنایع پتروشیمی پیدک پیمانکار شرکت صنایع پتروشیمی شهدای مرودشت شیراز درسال گذشته ازسوی این مجموعه، خسارت وارد شده به پتروشیمی ماهشهر درسال جاری را بزرگترین خسارت در نوع خود عنوان و تصریح کرد: این میزان خسارت در صنعت پتروشیمی کشور بی‌سابقه بوده و بزرگترین خسارت دراین مورد به شمار می رود.

وی با ابراز خرسندی از مهار آتش دراین واحد پتروشیمی افزود: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته ولی عده‌ای در عملیات اطفای حریق دچار آسیب‌دیدگی شده اند که امیدواریم به زودی آنان نیز سلامت کامل خود را به دست آورند.