مخزن جایگزین ٢٠٠١C بزودی نصب می شود

باقر گل فر-خورنا:مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از برنامه ریزی برای نصب مخزن جدید به جای مخزن ٢٠٠١C پتروشیمی بوعلی سینا که آتش گرفته بود، خبرداد.

  • مرضیه شاهدایی، با بیان این خبر گفت: تنها یک مخزن پتروشیمی بوعلی سینا در حادثه آتش سوزی روز چهارشنبه ( ١۶ تیرماه) آسیب دیده است و اکنون ٢ مخزن دیگر داریم که به عنوان مخزن نفتا مورد استفاده قرار می گیرد.مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، با بیان این که بزودی با رفع نواقص، سایر واحدها وارد مدار خواهند شد، ابزار کرد: فعالیتهای پتروشیمی بوعلی سینا بزودی از سر گرفته می شود.مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا چهارشنبه ( ١۶ تیرماه) دچار حادثه آتش سوزی شد که عملیات اطفای حریق مخزن ٢٠٠١C این مجمتع سه روز طول کشید و سرانجام بامداد امروز ( شنبه، ١٩ تیرماه) آتش سوزی در این مجمتع خاموش شد.

    بیژن زنگنه، وزیر نفت پس از اتمام اطفای حریق از تک تک آتش نشانان و دست اندرکاران مهار این آتش قدردانی کرد.

    وی دلیل وقوع این حادثه را نقص فنی اعلام کرده است.

    آتش مخزن ٢٠٠١c مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا  با کمک و هم افزایی نیروهای حاضر در منطقه ساعت ٢ بامداد شنبه (١٩ تیرماه) به طور کامل خاموش شد.

    شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در زمینی به مساحت ٣۶ هکتار در شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان، در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر واقع شده است

    خوراک پتروشیمی ماهشهر نفتای سبک و سنگین و بنزین پیرولیز است که از کارخانجات NGL (١٠٠٠/٩٠٠ پازنان) و پتروشیمی امیرکبیر تامین می شود و در فرآیندهای موجود در واحدهای عملیاتی مختلف به محصولات با ارزش و سود آور آروماتیکی نظیر پارازایلین و ارتوزایلین و بنزن تبدیل می شود.

    آتش سوزی مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا چهارشنبه (١۶ تیرماه)  آغاز شده بود.

    بیژن زنگنه، وزیر نفت شامگاه روز پنجشنبه (١٧ تیرماه) خود را به محل وقوع حادثه رساند و راهبری مهار آتش سوزی را در اختیار گرفت، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، شرکت ملی حفاری ایران و پتروشیمی به همراه دیگر بخشها از جمله هلال احمر، استانداری خوزستان و … تلاش زیادی برای اطفای حریق انجام دادند.

    دلایل آتش سوزی این مجتمع پتروشیمی پس از بررسی ها اعلام می شود اما ارتباط آن با عملیات خرابکارانه و تروریستی از سوی وزیر نفت رد شد.

    وزیر نفت، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان کشوری برای نظارت بر عملیات مهار آتش سوزی در محل حادثه حاضر شده بودند.