اختصاص مسیر ویژه برای صادرات محصولات کانتینری پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی(ره)

باقر گل فر-خورنا:در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و به منظور تسهیل در بارگیری تولیدات صنایع داخلی، ضمن تعیین مسیر اختصاصی برای تردد کامیون های حامل محصولات کانتینری پتروشیمی، روند بارگیری این نوع محصولات در منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی(ره) بهبود یافت.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر  اظهار داشت: به منظور بهینه سازی فرآیند  انتقال کالاهای صادراتی صنایع پتروشیمی به درون منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) و با همکاری اداره کل گمرک بندرامام خمینی(ره)،  مسیر اختصاصی جدیدی در ضلع شرقی این مجتمع بزرگ بندری تعیین گردید.

مهندس ابوطالب گرایلو با اشاره به ورود بیش از ۳۰۰ کامیون حامل کالاهای تولیدات صنایع پتروشیمی  از این مسیر اختصاصی تصریح کرد: در پی این اقدام، روند تردد این نوع کالاها سیری افزایشی یافته و زمینه ی مناسبی برای تسهیل در ورود کامیون های پر و خروج کامیون های خالی را فراهم ساخته است.

وی همچنین، کاهش ترافیک در دیگر مبادی ورودی و خروجی  و در نتیجه کاهش معطلی کامیون ها، افزایش رضایتمندی صاحبان کالا و شرکت های حمل و نقل محصولات پتروشیمی را از مزیت های  این اقدام مبتکرانه برشمرد.

یادآور می شود منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به لحاظ همجواری با صنایع بزرگ پتروشیمی، یکی از کانون های مهم بارگیری محصولات پتروشیمی در کشور است و طی سه ماهه ی نخست سال جاری بالغ بر ۱۰ هزار TEU   محصولات پتروشیمی بارگیری و از این مجتمع بندری به از خارج کشور منتقل شده است.