وزیر نفت:پتروشیمی بوعلی‌سینا در مدت ۳ هفته به مدار تولید بازمی‌گردد

خورنا -وزیر نفت گفت: پتروشیمی بوعلی‌سینا در مدت دو تا سه هفته به مدار تولید بازخواهد گشت.

به گزارش خورنا به نقل از فارس:بیژن نامدار زنگنه امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار کرد: من تصور می‌کنم مدیریت بحران و فرماندهی عملیات اطفای حریق پتروشیمی بوعلی سینا بسیار درست و حرفه‌ای عمل کرد.

وی ادامه داد: پس از خاموش کردن آتش برج پارازایلین، کار اطفای حریق دو مخزن پر از مواد هیدروکربوری آغاز شد که یکی از این دو مخزن صبح روز پنج‌شنبه خاموش شد.

وزیر نفت تصریح کرد: برای اطفای دومین مخزن نیز چندین بار حمله صورت گرفت که موفقیت‌آمیز نبود و بخشی از موجودی مخزن تخلیه و به مخازن پتروشیمی بندر امام منتقل شد.

زنگنه افزود: روز جمعه ساعت ۱۴ نیز حمله‌ای به آتش صورت گرفت که شدت حریق اجازه نداد موفقیتی حاصل شود و مهم‌ترین کار در این مرحله جلوگیری از سرایت آتش به مخزن‌های مجاور بود.

وی خاطرنشان کرد: در جوار مخزن مشتعل، مخازن ال‌پی‌جی، بنزن، لانیتت و نفتا وجود داشت و در یک کار بسیار سنگین و با کمک آتش‌نشانی‌های بوعلی سینا، تندگویان، امیرکبیر، مناطق نفت‌خیز جنوب، سازمان بنادر و همه واحدها و همچنین استانداری خوزستان از بالا رفتن دمای مخازن و افزایش خطر جلوگیری شد.

وزیر نفت گفت: بالاخره ساعت ۲ بامداد امروز شنبه پس از حدود دو ساعت تلاش سرسختانه در کنار آتش و در شرایط بسیار سخت و دمای بالای خوزستان، آتش مهار و خاموش شد.

زنگنه اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مجدد واحد و رفع مشکلات همین امروز انجام خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود ظرف دو تا سه هفته شرکت پتروشیمی بوعلی سینا به مدار تولید بازگردد.

وی در پایان یادآور شد: البته راه‌اندازی مجدد برج پارازایلین بوعلی‌سینا زمان بیشتری خواهد برد اما تولید میگازایلین انجام می‌شود، برای واحدهای دیگر نیز برنامه‌ریزی شده که خوراک آن‌ها از همین منطقه و مناطق دیگر تأمین تا وقفه‌ای در تولید شرکت‌های امیرکبیر و تندگویان که خوراک خود را از بوعلی‌سینا تأمین می‌کردند پیش نیاید.