حضور بهداشت و درمان صنعت نفت در پتروشیمی بوعلی برای خدمت به مصدومان احتمالی

خورنا -عضو هیات مدیره سازمان و رئیس هیات بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز و ماهشهر با باین اینکه هیچ مصدومی در انفجار مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا گزارش نشده، گفت:این سازمان برای خدمت به مصدومان احتمالی در منطقه حضور فعال دارد.

به گزارش خورنا به نقل از ایرنا فرهاد کلانتری شامگاه پنجشنبه در گفت وگو با رسانه ها افزود:در پی بروز آتش سوزی وسیع در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا در بندر امام خمینی(ره)، بهداشت ودرمان صنعت نفت اهواز و ماهشهر با آمادگی کامل برای امدادرسانی به مصدومان احتمالی در منطقه حضور فعال دارد.
وی اظهار داشت: از ابتدای شروع انفجار و آتش سوزی در منطقه، کمیته بحران تشکیل شده و این سازمان با حضور در درمانگاه پالایشگاه که حدود ۵۰۰ متر تا محل حادثه فاصله دارد با آمادگی کامل برای خدمت رسانی به مصدومان احتمالی آماده شد.
عضو هیات مدیره سازمان و رئیس هیات بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز و ماهشهر گفت:در این درمانگاه ۱۰ تخت بستری اور‍‍ژانس فعال شد و ۱۵ همکار ماهشهر شامل تکنسین اورژانس، دوپزشک و تعدادی پرستار به حال آماده باش درآمدند.
کلانتری با بیان اینکه که تا این لحظه هیچ مصدومی برای مداوا به این مرکز اعزام نشده، گفت:بیمارستان پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) نیز با آمادگی کامل و در آماده باش برای ارائه خدمات بهداشتی ودرمانی به مصدومان احتمالی آماده است و ۲۰ آمبولانس نیز آماده انتقال مصدومان هستند.
وی در خصوص پیش بینی مراکز معین برای پشتیبانی از حوادث احتمالی گفت: بیمارستان نفت اهواز نیز در آمادگی کامل قرار دارد و ۱۰دستگاه آمبولانس این مرکز نیز در صورت نیاز در کمترین زمان ممکن به بندر ماهشهر اعزام می شود.
کلانتری ادامه داد:هماهنگی لازم با بیمارستان طالقانی اهواز و بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم(ع) اصفهان انجام شده تا در صورت نیاز به مصدومان خدمت رسانی کنند.
وی تصریح کرد:همچنین، در نزدیکی درمانگاه مستقر در پالایشگاه بوعلی سینا نیز محلی با تجهیز ۱۰ تخت اور‍ژانس آماده شده تا در زمان نیاز مورد استفاده قرار گیرد.
کلانتری با اعلام آمادگی کامل بهداشت ودرمان صنعت نفت اهواز و ماهشهر برای ارائه کمک و خدمت رسانی در این منطقه گفت:خوشبختانه تا این لحظه هیچ مصدومی در این حادثه گزارش نشده اما این آمادگی از سوی ما وجود دارد تا در کمترین زمان به بهترین شکل ممکن به خدمت رسانی به این عزیزان بپردازیم.
عضو هیات مدیره سازمان و رئیس هیات بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز و ماهشهر با اشاره به وظیفه ذاتی بهداشت ودرمان صنعت نفت برای صیانت از سرمایه های انسانی صنعت نفت گفت:پتروشیمی بوعلی سینا در زمره مجتمع های خصوصی شده این منطقه است اما سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت فارغ از این مساله و در راستای وظایف ذاتی خود در حفظ سرمایه های انسانی صنعت نفت در منطقه حضور فعال دارد و آماده ارایه بهترین خدمات بهداشتی و درمانی است تا همچون گذشته در کنار تولید قرار داشته باشد.
وی از تلاش های تمامی همکاران بهداشت ودرمان صنعت نفت اهواز و ماهشهر که از زمان بروز حادثه با آمادگی کامل در منطقه حضور یافنتد تقدیر کرد و از مسوولان بیمارستانهای طالقانی و امام موسی کاظم(ع) نیز برای هکاری و تعامل سازنده با سازمان قدردانی نمود.
شرکت پتروشیمی بوعلی سینا که در زمینی به مساحت ٣۶ هکتار در شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان، در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر واقع شده است، دیروز چهارشنبه ١۶ خرداد دچار حریق شد.
هم اکنون زبانه آتش در بلندترین برج پتروشیمی کشور که در پتروشیمی بوعلی سینا قرار دارد مهار شده اما آتش در مخزن این پتروشیمی که صبح امروز مهار شده بود بار دیگر زبانه کشید.
تلاش آتش نشانان برای خاموش کردن این مخزن که حاوی خوراک نفتاست ادامه دارد