درگفت و گو با خورنا:

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر: آتش سوزی مخازن ۸۰۰۱ و۲۰۰۱c پتروشیمی بوعلی سینا به طور کامل مهار شد/علت دقیق حادثه و میزان خسارات در دست بررسی است

آمنه محتشمی-خورنا:منصور قمر فرماندار شهرستان بندر ماهشهر خبر داد: آتش سوزی در مخازن ۸۰۰۱ و ۲۰۰۱cپتروشیمی بوعلی سینا به طور کامل مهار شد.

منصور قمر در گفتگو با خبرنگار خورنا گفت: عملیات اطفای حریق که در سه نقطه در پتروشیمی بوعلی سینا اتفاق افتاده بود  به خوبی در حال انجام است به گونه ای که آش سوزی  مخازن ۸۰۰۱و ۲۰۰۱c این پتروشیمی به طور کامل مهار و اطفا شد و مهار آتش سوزی مخزن ۲۰۰۱a آن نیز ادامه دارد.

وی افزود: خوشبختانه با رسیدگی به موقع نیروی امداد از سقوط بلندترین برج پتروشیمی بوعلی سینا که در نزدیکی مخزن ۸۰۰۱ قرار دارد و از اهمیت خاصی برخوردار می باشد جلوگیری شد.

عالی ترین نماینده دولت در شهرستان بندر ماهشهر در ادامه ضمن اشاره به سرعت عمل و تدابیر به موقع کمیته بحران شهرستان و همچنین کمیته بحران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در کنترل آتش سوزی خاطرنشان کرد: با بسیج نیروهای امدادی و آتش نشانی و فراهم شدن امکانات لازم عملیات اطفای حریق به خوبی پیش رفته و تاکنون ۲ نقطه از ۳ نقاط آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا  به طور کامل مهار شد و آتش سوزی مخزن ۲۰۰۱a آن نیز ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با تدابیر کمیته های بحران در اقدام به تخلیه نیروی انسانی ازپتروشیمی بوعلی سینا و پتروشیمی تندگویان که در مجاورت این پتروشیمی قرار دارد از هرگونه تلفات جانی جلوگیری به عمل آمد.

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر در پایان تصریح کرد: علت دقیق آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا که از ساعت ۱۷ و ۴۵ دقیقه بعد از ظهر دیروز به دلیل نشت اولیه درواحد پارازایلین آغاز شده بود تاکنون مشخص نشده است و در دست بررسی می باشد.