۷۰درصد گوشی همراه در سطح بازار از راه غیر قانونی وارد میشود

خورنا -نصرالله جایمند ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در راستای اهداف کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری، اظهار کرد: با توجه به اینکه دولت تصمیم گرفته در بحث مبارزه با کالاهای قاچاق به صورت قدم به قدم جلو برود ما نیز مطابق با ابلاغیه استانی از سال گذشته در بحث ساماندهی و برخورد با کالاهای قاچاق لوازم بهداشتی، آرایشی و سیگار شهرستان ورود کرده ایم.

وی افزود: در راستای برخورد با سه موضوع مذکور به شدت وارد کار شده و هیچ ملاحظه ای نداریم ضمن اینکه در سال جاری نیز در بحث برخورد با پوشاک قاچاق وارد عمل شده ایم و با قاطعیت با متخلفان برخورد می کنیم.

برخورد با گوشی های تلفن همراه قاچاق

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول یادآور شد: از روز گذشته نیز برخورد با گوشی های تلفن همراه قاچاق ابلاغ شد و لیست شرکت های مجاز به واردات تلفن همراه نیز به ما ارائه شده که از روز آینده به تشکل ها و واحدهای صنفی شهرستان اعلام خواهد شد، بنابراین از این پس اگر یک واحد صنفی اقدام به عرضه گوشی تلفن همراه کرد که نام این واحد در لیست مجاز نباشد خلاف محسوب شده و به شدت با تخطی کننده از قانون برخورد می شود.

جایمند با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد گوشی های تلفن همراه در کشور قاچاق هستند، افزود: از فردا مراتب را به واحدهای صنفی عرضه تلفن همراه در شهرستان اعلام می کنیم و این واحدها نیز ظرف چند روز آینده ملزم به رعایت قانون هستند.

وی همچنین در خصوص فروشگاه های غیرمجاز عرضه سموم کشاورزی در دزفول گفت: در این بحث، هدف ما تعطیلی این فروشگاه ها نبوده بلکه هدف ساماندهی است چرا که فروشگاه های غیرمجاز قابل برخورد نیستند و ما با آنها توافق کرده ایم که نسبت به اخذ پروانه کسب اقدام کنند.

جایمند تعداد فروشگاه های غیرمجاز عرضه سموم در دزفول را حدود ۱۷۸ فروشگاه برشمرد که در مدت اخیر ۵۵ فروشگاه اخطاریه دریافت کرده و چهار فروشگاه نیز پلمب شده اند.

وی همچنین اظهار کرد: مطابق قانون هرفردی که بخواهد اقدام به اخذ و یا تمدید پروانه کسب خود کند یک دوره آموزشی ۲۰ ساعته را در خصوص موارد مهم مربوط به اصناف طی خواهد کرد ضمن اینکه این کلاس های آموزشی به صورت مرتب در دزفول و برای اصناف مختلف دایر هستند به گونه ای که در تاریخ ۲۲ تیرماه جاری نیز یک کلاس آموزشی ویژه صنف عطاران در درمانگاه افشار برگزار خواهد شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول خبر داد: در جلسه امروز کمیسیون مبارزه با ارز و کالای قاچاق شهرستان دزفول مصوب شد که برای ائمه جماعات تمام مساجد شهرستان کلاس های آموزشی توسط کارشناسان مربوط به قاچاق برگزار شود تا این ائمه جماعت در خطبه های خود به اطلاع رسانی در خصوص کالاهای قاچاق و آگاهی مردم بپردازند.

جایمند گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت با همکاری دستگاه های ذیربط بصورت مستمر بازرسی های خود را انجام می دهد که خوشبختانه کاهش محسوس وجود برخی کالاهای قاچاق همچون تجهیزات پزشکی در سطح شهرستان از جمله نتایج مثبت این بازرسی های مکرر است.