نماینده مردم دزفول: دولت به خوبی در حال برخورد با حقوق های نامتعارف است

خورنا -عباس پاپی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما تلاش دولت در راستای اصلاح رویه غلط گذشته در خصوص پرداخت های نامتعارف را درست اعلام کرد و افزود: دولت در روزهای آینده لایحه ای به منظور برطرف کردن خلاءهای قانونی به مجلس ارائه می دهد که این امر زمینه ای برای ریل گذاری مناسب در خصوص نحوه و تعیین سقف پرداخت حقوقی مدیران است.
نماینده مردم دزفول در مجلس ضعف قانون و ضعف نظارت را ۲ عامل مهم در زمینه پرداخت های نامتعارف برشمرد و افزود: قانون تجارت که مصوب پیش از انقلاب است به شرکت ها و مدیران عامل و هیات های مدیره مشمول این قانون اجازه می دهد ۲ تا پنج درصد از سود این شرکت ها به عنوان پاداش به مدیر عامل و هیات مدیره پرداخت شود.
وی تعیین نکردن سقف پرداختی را خلاء قانونی دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه سود برخی از این شرکت ها بسیار سنگین بوده میزان ۲ تا ۵ درصدی سود این شرکت ها رقم بسیار زیادی می شود که قانونگذار برای این رقم هیچگونه سقف پرداختی تعیین نکرده است.
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دستگاه های نظارتی اظهار کرد: نقش دستگاه های نظارتی پیشگیری از وقوع جرم است که دستگاه های نظارتی در این خصوص عملکرد مناسبی از خود نشان ندادند.
پاپی زاده تاکید کرد: دستگاه های نظارتی در خصوص حقوق های نامتعارف به موقع عمل نکردند و با رودربایستی وظایف قانونی خود را به خوبی انجام ندادند.
ایرنا