توضیح میراث فرهنگی استان درباره خبر «اخراج ۸۰ نیروی پیمانکاری»

خورنا – میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خوزستان کما فی سابق تلاش و پیگیری حداکثری خود را در جهت رفع مشکلات پیش آمده و حفظ نیروهای مذکور تا حدممکن وقانونی در دستور کار خود قرار داده است.

طی روزهایی اخیر خبری درخصوص عدم نیاز ۸۰ نفر از کارکنان میراث فرهنگی خوزستان در برخی رسانه هاو شبکه های مجازی منتشر شده بود، اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خوزستان به منظور شفاف سازی مطلب مذکور توضیحاتی را ارایه داد:

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، بناها و محوطه های تاریخی زبان خاموش تاریخ کهن این سرزمین اندکه چشم اندازی روشن از فضای گذشته ی تاریخی را دردسترس نسل های کنونی وآینده می گذارند. این رویکرد در ایران که درجمع پنج کشور برتر تاریخی جهان قرار دارد وآثار ومحوطه های متعددی را درخود دارد،اهمیت بیشتری می یابد.

استان خوزستان به عنوان یکی از استان های صاحب تمدن و دارای ۳ اثر ثبت جهانی وظرفیت های بی شمار ومتنوع به دلیل وضعیت نامطلوب منابع انسانی ناشی از تناسب نداشتن موضوع میراث فرهنگی با جایگاه و ساختار اداری و وسعت ماموریت های سازمانی دارای نواقصی می باشد.
لذا به منظور تامین بخشی از نیروهای انسانی مورد نیاز در سطح استان در دو سال اخیر تعداد ۸۰ نفر نیروی انسانی به صورت (قرارداد شرکتی) بکارگیری شد که مراحل قانونی آن برای سال ۹۳ و۹۴ باحمایت مدیران ارشد استان مرتفع وبخش اعظمی ازمطالبات نیروهای مذکور پرداخت شده است.
به دلیل اتمام قرارداد مزبور و حل نشدن مشکلات قانونی تاکنون، از تاریخ ۹۵/۴/۳۱  بهره ­مندی از خدمات این عزیزان مقدور نمی باشد که امروز به عنوان دغدغه جدی این اداره کل به شمار می آید.
در ادامه یادآور می شود اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خوزستان کما فی سابق تلاش و پیگیری حداکثری خود را در جهت رفع مشکلات پیش آمده و حفظ نیروهای مذکور تا حدممکن وقانونی در دستور کار خود قرار داده است.
در پایان این اداره کل لازم می داند از تلاش ها و حمایت های ارزنده مدیران محترم سازمان و مسئولان دلسوز استان برای برطرف نمودن بخشی ازمشکلات اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری خوزستان صمیمانه تشکر وقدردانی نماید.