مردی پس از ۳۸ سال خانواده اش را در اندیمشک پیدا کرد

خورنا – رضا قیاس پیرمرد ۷۶ ساله گمشده اندیمشکی بعد از ۳۸ سال فرزندانش را پیدا کرد.

این مرد کهنسال که سالها جنب سینما راه آهن اندیمشک زندگی می کرد با تلاش و پیگیری مسئولان این شهرستان فرزندانش را پیدا کرده و به آغوش خانواده بازگشت.

رضا قلی قیاس معروف به ” آقا رضا ” و ‘ عمو رضا ‘ متولد روستای سردشت دزفول پس از ازدواج در اصفهان و چند سال زندگی مشترک به دلیل اختلاف خانوادگی از همسرش جدا شده ، ترک دیار کرده و ساکن اندیمشک شد.

فرزندان این پیرمرد برای دیدار با پدر گمشده خود پس از ۳۸ سال جمعه شب از اصفهان وارد اندیمشک شدند.
مراسم دیدار این مرد سالخورده با فرزندانش در محل فرمانداری اندیمشک برگزار شد.

معاون فرماندار اندیمشک در این مراسم گفت:رضا قیاس بیش از ۳۸ سال با دوری از فرزندانش ، رنج فراق را تحمل کرده است.

امیرحمزه بزرگی افزود:با کمک مسئولان این فراق به وصال تبدیل شده و به آرزوی این مرد که اکثر مردم اندیمشک وی را به نام آقا رضا یا عمو رضا می شناسند جامه عمل پوشیده شد.

وی افزود:رضا قیاس در همه این سال ها با عزت و سربلندی به امید یافتن فرزندانش در اندیمشک زندگی کرد.

رضا قلی قیاس که بیش از ۳۸ سال از فرزندان خود بی خبر بود از مسئولان اندیمشک و دوستان نیکوکارش که در این سالها به وی امید بخشیده بودند تشکر کرد.

وی گفت:سال ها قبل به علت اختلاف از همسرش جدا شده و همسرش سرپرستی فرزندانش را عهده دار شد.

قیاس افزود:در این سال ها همسر و فرزندانم به مکان نامعلومی رفته که جستجو برای یافتن آنها بی نتیجه ماند.

وی سن کوچکترین فرزند خود هنگام جدایی را سه ماه عنوان و اظهار کرد:به دنبال نیاز به عمل جراحی احتیاج به کد ملی داشتم لذا با مراجعه به اداره ثبت احوال اندیمشک و استعلام اداره ثبت احوال شماره تلفنی از نوه ام پیدا کردم و از این طریق موفق به یافتن فرزندانم شدم.

حمزه قهرمانی رییس اداره ثبت احوال اندیمشک نیز با اشاره به تلاش صورت گرفته برای یافتن خانواده این مرد گفت:سامانه منسجم ثبت احوال ، بعد از سالیان طولانی چشمان این مرد را با دیدن فرزندانش پر فروغ کرد.

غلامرضا قیاس و علیرضا قیاس فرزندان این مرد سالخورده نیز با چشمانی اشکبار به شرح رنج سال ها جدایی پرداختند.

علیرضا فرزند کوچک خانواده گفت:از بدو تولد پدرم به دلیل اختلاف خانوادگی از مادرم جدا شده و در این سال ها فکر می کردیم پدرمان فوت کرده است.

وی با بیان اینکه خواندن فاتحه و قرآن در روزهای پنجشنبه برای پدرم جزیی از برنامه زندگی ما شده بود افزود:در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان از خداوند درخواست کردم حداقل سنگ قبر پدرم را پیدا کنم که با گذشت ۲۴ ساعت فردی ناشناس که بعدا مشخص شد رئیس اداره ثبت احوال اندیمشک و از دوستان پدرم بوده خبر زنده بودن پدرم به ما اطلاع داده شد.

غلامرضا دیگر فرزند این خانواده در حالیکه دستان پدر را می بوسید این فراق ۳۸ ساله را سراسر اندوه دانست و گفت:در سال های ابتدای جدایی برای یافتن پدر تلاش کردم اما نتیجه نگرفتم.

فرزند دوم این مرد گفت:سال ۱۳۷۰ به اداره ثبت احوال اندیمشک مراجعه کردم و گواهی فوت پدرم ثبت شده بود لذا از زنده بودن پدر قطع امید کردیم.

نوه ها و فرزندان این مرد سالخورده که با حلقه های گل از پدر سالخورده خود پس از ۳۸ سال دوری استقبال کرده بودند به همراه پدرشان راهی اصفهان شدند.

منبع: ایرنا