مجتمع آموزشی و فرهنگی آموزش و پرورش اندیمشک تکمیل می‌شود

خورنا – رئیس آموزش و پرورش اندیمشک گفت: تکمیل و افتتاح پروژه مجتمع فرهنگی و ورزشی آموزش و پروش شهرستان اندیمشک در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اندیمشک، با حضور جمعی از مسئولان محلی و فرهنگیان اندیمشک آیین تودیع و معارفه رئیس جدید آموزش و پرورش اندیمشک برگزار شد.

بهرام سپهریان در این مراسم اظهار داشت: رعایت اخلاق در تمامی حوزه‌های آموزش و پرورش مقوله‌ای مهم بوده و آموزش و پرورش به عنوان رکن تربیت فردی و اجتماعی جامعه به این منطق بیش از گذشته نیاز دارد.

وی افزود: اخلاق مداری در آموزش و پرورش حرف اول را می‌زند و برای توسعه اخلاق در جامعه، ضرورت دارد اخلاق مداری در این اداره نهادینه و در همه جوانب به کار گرفته شود.

رئیس سابق آموزش پرورش اندیمشک عنوان کرد: در حال حاضر، بیش از ۹۸ درصد بودجه آموزش و پرورش به پرداخت حقوق اختصاص دارد و این امر باعث شده این نهاد برای توسعه خود با مشکل مواجه شود و بسیاری از خدمات و نیازهای این اداره به نحوی که باید رشد و توسعه پیدا نکند.

وی گفت: آموزش و پرورش، مهم‌ترین رکن و نیاز یک جامعه در توسعه فرهنگ و ارزش‌های خود است و هر جامعه‌ای که به دنبال موفقیت و توسعه است باید به آموزش و پرورش و شاخص‌های آن بها بدهد.

سپهریان افزود: آموزش پرورش نهادی بوده که می‌تواند بر مجلس و دولت تأثیر گذار باشد و به همین دلیل تمام دستگاه‌های اجرایی شهری و روستایی باید در تقویت بستر و اصول مورد نیاز آموزش و پروش وارد عمل شوند.

وی افزود: در سه سال اخیر، خدمات عمرانی و آموزشی خوبی در اندیمشک اجرا شد که افتتاح دبیرستان تیزهوشان دخترانه، هنرستان فنی و حرفه‌ای دخترانه، دبیرستان شاهد دخترانه، مدرسه راهنمایی نمونه مردمی دخترانه و پسرانه در شهرستان از جمله این خدمات است.

رئیس سابق آموزش و پرورش اندیمشک اظهار کرد: شهرستان اندیمشک، دارای بیش از ۲۱۰ آموزشگاه و ۲۵ هزار دانش آموز است که تمام شهرها و روستاهای آن به نحوی مطلوب از خدمات حوزه آموزش و پرورش بهره‌مند شده‌اند.

نقش مهم معلمین در مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن

حجت‌الاسلام والمسلمین نعمت‌الله خدامی نیز در این مراسم اظهار کرد: علم مداری، تهذیب مداری، عدم سیاست زدگی و ایجاد روحیه نشاط و سرزندگی از جمله کارهایی است که موجبات رشد و تعالی آموزش و پرورش را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: درک سخنان معظم له در دیدار امروز با دانش جویان از سوی همه گروه‌ها و جریانات موجب بالندگی و نشاط جامعه و از بین رفتن تنش‌های سیاسی و حزبی در کشور خواهد شد چرا که مقام معظم رهبری به خوبی نیازهای جامعه را شناخته و مسئولین و دانش جویان را در مسیر صحیح رهنمود کرده است.

امام جمعه اندیمشک بیان کرد: توجه به اصل آموزش و پرورش و تقویت بنیان‌های فکری و دینی دانش آموزان از مهم‌ترین کارهای آموزش و پرورش در نظام اسلامی است و به همین جهت بر نیازهای و تحقق اهداف آن به صورت ویژه توجه و تاکید شده است.

وی گفت: دشمنان نظام اسلامی و انقلاب به دنبال غالب کردن سبک زندگی غربی به نسل جوان و نوجوان جامعه هستند و تلاش دارند که همه ارزش‌های اسلامی، ایرانی و منطقه‌ای ما را از بین برده و هویت ایرانی اسلامی کشور ما را تغییر دهند.

خدامی بیان کرد: به همین جهت و برای حفاظت از ارزش‌های اسلامی و انقلابی جامعه و رشد و گسترش تعالی فرهنگی و سبک زندگی اسلامی جامعه باید به الگوی صحیح در اجرای خدمات آموزش و پرورش توجه و تاکید داشت.

سند تحول آموزش و پروش مهم‌ترین اصل توسعه خدمات آموزشی کشور است

پیمان جهانگیری نیز در این مراسم اظهار داشت: فرمانداری اندیمشک با توجه به نیاز شهرستان در توسعه شاخص‌های مختلف فرهنگی و آموزشی توسعه و تقویت زمینه‌های مورد نیاز این عرصه و محور را به صورت یک ضرورت و مقوله مهم مورد توجه و تاکید خدمات خود قرار داده است.

وی افزود: باید در آموزش و پرورش یک فضای اجتماعی، فرهنگی و آموزشی به وجود بیاوریم و از ورود به مسائل حاشیه‌ای پرهیز کنیم چرا که در صورت پرداخت به حاشیه از نیازها و اصول مورد نیاز جامعه در این حوزه غافل شده‌ایم.

سرپرست فرمانداری اندیمشک عنوان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و اداری و فرهنگی باید به کمک آموزش‌وپرورش آمده تا بتوانیم ضمن رشد و گسترش خدمات آموزشی و علمی شهرستان رتبه و جایگاه آموزشی و علمی اندیمشک را در سطح استان و کشور مطابق یا شاخص‌های مختلف آن ارتقا ببخشیم.

وی گفت: اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز هست از اهم کارهای آموزش‌وپرورش در شهرستان بوده که باید برای اجرا و تقویت بستر و اجرای آن برنامه ریزی ویژه کرد.

جهانگیری بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اصول و نیازهای کشور، توجه به مقوله ارتباط اولیا دانش آموزان با مدارس و سیستم آموزشی جامعه بوده چرا که توجه به این اصول تربیت و انسان سازی و تحقق اهداف فردی و اجتماعی را در جمعه هموار می‌کند.

وی افزود: آموزش و پرورش شهرستان اندیمشک باید نقاط ضعف خود را شناخته و اصلاح و نقاط قوت خود را تقویت کند تا شاهد رشد خدمات این حوزه و رفع نیازهای معلمین و دانش آموزان شهرستان باشیم.

مدرسه محوری سیاست فرهنگی و آموزشی اندیمشک است

جمشید کمایی نیز در این مراسم گفت: مجموعه آموزش و پرورش عامل سعادت و پیشرفت یک جامعه است و پویایی آن به پویایی جامعه منجر می شود و باید با همدلی و تلاش برای بهبود وضعیت این مجموعه تلاش شود و بهره گیری از توان و تجربه افراد توانمند در این مقوله حائز اهمیت است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان استان بیان کرد: آموزش و پرورش نهادی ارزشمند است که برای ارتقاء جایگاه آن باید از تمام ظرفیت ها بهره برد.

محمد قلاوند، معاون و مدیر اداره آموزش‌وپرورش بخش الوار گرمسیری اندیمشک و رئیس جدید آموزش و پرورش اندیمشک نیز در این مراسم عنوان کرد: جوانان ایران اسلامی مهم‌ترین سرمایه اجتماعی ما در دوران معاصر هستند و به همین جهت باید رشد و تعالی خدمات آموزشی به این قشر مورد توجه ویَژه قرار گیرد.

وی افزود: برقراری ارتباط مستمر با فرهنگیان، استقبال از نقدهای سازنده و راه گشا و مشورت با کارشناسان حوزه آموزش و پرورش در جهت ارتقای رشد آموزشی و علمی دانش آموزان از مهم‌ترین برنامه‌های کاری آموزش و پرورش اندیمشک در سال تحصیلی بوده که توجه به بستر و اجرای هر چه بهتر آن هدف گذاری خواهد شد.

رئیس جدید آموزش و پرورش اندیمشک بیان کرد: هم چنین ساخت فضاهای جدید و مناسب آموزش و تکمیل و ادامه روند ساخت مجتمع آموزشی و فرهنگی دانش آموزی شهرستان و بهره‌گیری از ظرفیت فکری، معنوی و مالی خیرین در حوزه آموزش و پروش و اجرای سیاست‌های عمرانی و فرهنگی آن از دیگر برنامه‌هایی است که توسط آموزش و پرورش شهرستان در سال تحصیلی جدید جدی گرفته خواهد شد.

وی گفت: همه ما در آموزش و پرورش باید بر اساس سند تحول آموزشی که مورد توجه و تاکید مقام معظم رهبری می‌باشد حرکت کرده و بر این اساس برنامه‌ریزی کنیم چرا که، اجرای سیاست‌های مد نظر مقام معظم رهبری بهترین تأمین کننده نیازهای آموزشی و اجتماعی جامعه است.

قلاوند اظهار کرد: آموزش و پرورش کارگاه انسان سازی و رشد و پرورش نخبگان جامعه است به همین جهت، باید از ظرفیت تمام اقشار مختلف اجتماعی در تحقق اهداف و نیازهای آن باید استفاده کرد.