پتروشیمی بوعلی سینا با فرانسوی ها قرارداد امضا می کند

باقر گل فر-خورنا:مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا از امضای قرارداد ۵٠ میلیون یورویی با شرکتهای فرانسوی در آینده نزدیک خبر داد.

محمدرضا صاحب نسق در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به فضای مناسب ایجاد شده در دوره پسابرجام از آغاز مذاکره با شرکتهای فرانسوی در پنج ماه گذشته خبر داد و اظهار امیدواری کرد: این مذاکرات در آینده نزدیک منجر به امضای قرارداد با این ٢ شرکت شود.

وی موضوع قرارداد مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا با این ٢ شرکت فرانسوی را مربوط به واحد آروماتیک و تعویض مولکولاسیو برجهای جذب دانست و توضیح داد: عمر این مجموعه ها ۱۰ ساله است و اکنون ١١ سال از عمر آنها می گذرد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا این همکاری را با هدف تامین مواد، تجهیزات و خدمات فنی دانست و اظهار کرد: با گذشت پس از ۱۲ سال از آغاز فعالیت کارخانه نیازمند ترمیم و تعویض برخی مواد و تجهیزات است.

صاحب نسق از تعیین و تکلیف این قرارداد در یک ماه آینده خبر داد و یادآور شد: احتمال می رود یک قرارداد سه جانبه برای تامین مولکولاسیو و یک قرارداد مستقیم برای تامین تجهیزات و ارائه خدمات فنی با شرکت فرانسوی صاحب دانش فنی امضا می شود.

به گفته صاحب نسق، با تحقق این امر، یک سال و نیم پس از قراردادها ظرفیت پارازایلین مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا به بیش از ۱۰۰ درصد ظرفیت برسد.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا تصریح کرد: برنامه ما این است که با قراردادهای جدید ظرفیت تولید این مجتمع حدود ۲۰ درصد بالاتر از ظرفیت پیشین باشد و به عبارتی به ۱۲۰ درصد ظرفیت پیشین با قراردادهای جدید دست خواهیم یافت.

وی در ادامه این گفتگو به پشت سرگذاشتن سال بدون حادثه در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا اشاره کرد و درباره انجام عملیات تعمیرات اساسی در این شرکت گفت: تعمیرات اساسی را در فصل بهار در زمان ۲۰ روزه انجام دادیم که طی آن  ۱۵۰ هزار نفر ساعت در اورهال فعالیت کردند.

صاحب نسق تصریح کرد: با انجام تعمیرات اساسی بخش عمده ای از گلوگاهها از جمله خوردگی تیوپهای کوره ها مرتفع شد و مصرف انرژی برای تولید هم کاهش یافت.

وی بااشاره به این که تعمیرات تجهیزات سبب شد افزایش ظرفیت تولید این شرکت شد، افزود: اکنون بعد از تعمیرات اساسی مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا با بیش از ١١٠ درصد برنامه و بیش از ١٠٠ درصد ظرفیت مشغول فعالیت است.

صاحب نسق گفت: در برنامه سالانه تولید یک میلیون و ۵۵۷ هزار تن را هدفگذاری کرده ایم که این میزان معادل ۹۰ درصد ظرفیت مجتمع است.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس دروغتون زود آشکار شد.چوب خدا بی صداست
  • محسن خسته نباشین حالا که سوخت اجرایش کنید