نشست «پیگیری مطالبات معلمان نیروهای آزاد» با حضور نماینده اهواز توسط مجمع نیروهای خط امام برگزار شد

خورنا – روز شنبه دوازدهم تیرماه ٩۵ جلسه ی پیگیری مطالبات معلمان نیروهای آزاد با حضور آقای حمودپور مشاور ارشد و آقای موسوی مدیر برنامه ریزی مهندس کاظم نسب نماینده محترم اهواز به مدد جناب آقای شهاب الدین نظری دبیر مجمع نیروهای خط امام در محل دفتر حزب برگزار گردید.

در این جلسه خانم شریف نیا یکی از قدیمی ترین نیروهای آزاد مدارس غیر دولتی با ۲۵ سال سابقه اظهار کرد: نیروهای آزاد از کمترین امکانات استاندارد و حتی کارت شناسایی بی بهره هستند.IMG-20160703-WA0059

ایشان معضل اصلی این نیروها را عدم پرداخت حق بیمه توسط کارفرما در ماه های تعطیلی مدارس می دانست. وی افزود نیروهای آزاد باید به مدت ۴۵ سال کار کنند تا بتوانند از مزایای بازنشستگی استفاده کنند و این مسئله به جد دور از هرگونه عدالت می باشد.

در ادامه ی جلسه خانم موزرم پور نماینده ی دیگر گروه معلمین ، داشتن امکانات مشابه نیروهای رسمی آموزش پرورش اعم از بهره مندی از امکانات فرهنگی، استفاده از تخفیف شهریه برای ثبت نام فرزندان ، داشتن مرخصی استحقاقی ،تاثیر مدرک تحصیلی در افزایش حقوق ،دریافت عیدی و پاداش مصوب را مطالبه مهم نیروهای آزاد می دانست.

همچنین خانم کلانتر نماینده این گروه اذعان داشت با توجه به اینکه نیروهای آزاد تماما طبق مقررات و چهارچوبهای وزارت آموزش وپرورش عمل می نمایند و همچنین تمام اقدامات و اعمال این افراد توسط بازرسان آموزش پرورش مورد تحقیق و ارزیابی قرار می گیرد. اما این وزارت خانه عملا هیچ حق و امتیازی برای نیروهای آزاد در نظر نمی گیرد و همچنین این نیروها هیچ سهمی در آزمون های استخدامی وزارت خانه ندارند.

در انتهای جلسه جناب آقای حمود پور مشاور ارشد مهندس کاظم نسب با تاکید به نقش اساسی و مهم معلمان در آموزش و پرورش فرزندان این مرز بوم و همچنین در راستای تایید و پیگیری مطالبات معلمان متذکر شدند این طرح باید به عنوان یک درخواست عمومی در سطح ملی مطرح و پیگیری گردد. از این رو ایشان به نمایندگی از مهندس کاظم نسب نوید همکاری و مساعدت را به نمایندگان نیروهای آزاد دادند.