احداث بیمارستان، تجهیز درمانگاه راه زینب، راه اندازی مرکز فوریت های پزشکی و مشکلات زیست محیطی بندر امام خمینی بررسی شد

باقر گل فر-خورنا:جلسه کمیسیون تخصصی بهداشت و محیط زسیت شورای شهر شهر بندر امام خمینی(ره)این جلسه به ریاست آقای بیژن یوسفی رئیس کمیسیون پیرامون ۴ دستور کار با حضور اعضای محترم کمیسیون ، شهردار محترم ، نماینده محترم بخشداری ، کارشناس فنی محترم بخشداری ، ریاست محترم درمانگاه راه زینب(س)،ریاست محترم شبکه بهداشت و درمان شهرستان ، ریاست محترم اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و مسئول محترم امور اداری شورا در محل سالن اجلاس شورای شهر تشکیل گردید.

دستورات جلسه این جلسه احداث بیمارستان ، تجهیز درمانگاه راه زینب(س)،راه اندازی مرکز فوریت های پزشکی ۱۱۵ ، مشکلات زیست محیطی منطقه بودند.

در خصوص دستور کار اول جلسه مبنی بر احداث بیمارستان ، مسئول شبکه بهداشت و در مان شهرستان آمادگی کامل خود را مبنی بر احداث بیمارستان و همچنین تجهیز درمانگاه راه زینب (س)اعلام کردند. آقای دکتر قدری در این خصوص گفت : برای درمانگاه مبلغی به اعتبار ۲۰ میلیاردریال تخصیص داده شده است.

ایشان همچنین برای راه اندازی مرکز فوریت های پزشکی ۱۱۵ که توسط خیرین احداث گردیده و قابلیت بهره برداری تا هفته آینده را خواهند داشت، قول مساعدت وپیگیری دادند .

وی در خصوص آب شرب مناطق حاشیه نشین شهر نیز اظهار داشت آب شرب این مناطق کاملا آلوده بوده و براساس آزمایشات متعدد صورت گرفته این آب بسیار خطرناک تشخیص داده شده است.

دکتر قدری تأکید داشت:میبایست تمهیدات لازم به جهت سالم سازی آب شرب این مناطق در نظر گرفته و انجام شود. درباره راه اندازی پایگاه بهداشت مناطق هم به تبادل نظر با مسئول محترم کمیسیون بهداشت پرداخت.

از سوئی دیگر ایشان با اشاره به دایر نمودن بخش پزشکی قانونی در بندرامام (ره) عنوان داشت:متاسفانه این مسئله از اختیارات شبکه بهداشت و درمان خارج است و بحث در این خصوص نیازمند پیگیری و زمان بیشتری را دارد.

وی در پایان اظهار داشت:مجموعه های تحت نظارت شبکه بهداشت خودگردان بوده و بودجه صرفاًدر حوزه درمان تخصیص داده می شود نه در حوزه بهداشت و مضافاً اینکه سازمان انتقال خون نیز کاملا مستقل بوده و زیر نظر شبکه بهداشت نمی باشد.

در ادامه جلسه مسئول سازمان حفاظت از محیط زیست شهرستان با اشاره به وجود مناطق ویژه بندر و پتروشیمی ها خاطر نشان کرد:انواع اشکالات زیست محیطی در منطقه وجود دارد.که برای دفن و ارسال پسماند های غیر قابل امحاء و بازیافت به محل تعیین شده در ۲۵ کیلومتری جاده امیدیه ، تمهیدات لازم صورت پذیرفته راست.

ایشان در ادامه عنوان داشت: براساس آزنایشات انجام شده ۹۹درصد منطقه در شرایط بحران و حاد به سر می برندو براساس طرح زمین پزشکی در شهرستان که مراحل پایانی خود را می گذارندو روی موضوعات آب ، خاک، هوا و آبزیان انجام پذیرفته این موضوع قابل تایید است.

وی همچنین اضافه نمود : کارخانجات پتروشیمی ملزم بر پرداخت حق آلایندگی هستند که می بایست به صورت فطلی و هر سه ماه یکبار پرداخت گردد.

مسئول محترم سازمان حفاظت از محیط زیست شهرستان در خصوص دامپزشکی نیز اظهار داشت:از یک سال قبل تا کنون هیچگونه استعلام از دامپزشکی صورت نگرفته و بازار ماهی فروشان ملزم خواهند شدبهه داشتن یخچال و ویترین کاملاً بهداشتی و استاندارد ،ضمن اینکه فروش و کشتار مرغ بصورت سنتی و قدیمی و به شکل دست فروشیب می بایست تعطیل گرددو ملزم هستند بصورت کاملاً بهداشتی محصولات خود را ارائه دهند.

در پایان جلسه با ذکر صواتی برمحمد و آل محمد (ص) خاتمه یافت.