امام جمعه بندر ماهشهر: بروکراسی اداری آفت اقتصاد کشور است

خورنا: امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر گفت: بروکراسی اداری و ضعف روحیه کار گروهی دو آفت اقتصاد کشور است.

به گزارش خورنا، حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در خطبه‌های ظهر امروز نماز وحدت‌بخش جمعه این هفته شهرستان بندر ماهشهر اظهار داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش بسیاری برای عدم شرکت سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در اجلاس تهران داشتند.

وی تصریح کرد: تمام تلاش جبهه استکبار برای منزوی کردن و منزوی نشان دادن ایران اسلامی است، اما استقبال بی‌نظیر بیش از ۱۲۰ کشور از اجلاس تهران خط بطلانی بر این تلاش‌های بیهوده کشید.

خطیب جمعه شهرستان بندر ماهشهر ادامه داد: اعضای جنبش عدم تعهد باوجود تمام فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی در این اجلاس شرکتی فعال داشتند و نشان دادند که حرف و نظر آنها خلاف جبهه استکبار است.

غبیشاوی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در افتتاحیه اجلاس سران جنبش عدم تعهد، خاطرنشان کرد: معظم‌له سیاست‌های جامعه جهانی را به چالش و کشورهایی را که در قبضه استکبار هستند را به میز محاکمه کشاندند.

وی تأکید کرد: فرمایشات دقیق و روشنگرانه رهبر معظم انقلاب به اثبات رساند که سیاست‌های غلط استکبار در جهان امروز جایی ندارد و افکار جهانی تابع مستکبران نیست.

* حق وتو به مثابه یک قانون جنگل است

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر با مورد تأکید قرار دادن منویات مقام معظم رهبری در ارتباط با لزوم تغییر در سیاست و هندسی سازمان ملل و جامعه جهانی، اظهار داشت: حق وتو به مثابه یک قانون جنگل است که تنها منافع کشورهای استکباری و صهیونیسم را تأمین می‌کند.

غبیشاوی تصریح کرد: حق وتو موجب شده که هرگاه جامعه جهانی بخواهد جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی را محکوم کند آمریکای جهانخوار با استفاده از این حق غیر منطقی و ناعادلانه قطعنامه‌ها را وتو کرده و رژیم صهیونیستی را در ارتکاب جنایت‌های فجیع خود یاری برساند.

وی اذعان داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند آمریکا بایستد هرچه سریع‌تر دست از حمایت از رژیم صهیونیستی بردارد چرا که پشتیبانی و حمایت از صهیونیسم موجب ضررهای جبران‌ناپذیر برای آمریکا و منفور شدن این کشور نزد ملت‌های آزادی‌خواه جهان شده است.

* ایران امروز ام‌القرای جهان اسلام است

خطیب جمعه شهرستان بندر ماهشهر در ادامه اظهار داشت: امروز تمام کشورهای جهان به ایران اسلامی به عنوان یک امید نگاه می کنند چرا که از سیاست‌های غرب و استکبار خسته شده و به دنبال ظهور یک قطب دیگر در جهان هستند.

غبیشاوی تصریح کرد: امروز ایران اسلامی با به چالش کشیدن سیاست‌های استکبار و با حمایت از ملت‌های مظلوم و آزادی‌خواه دارد به سمت و سوی تبدیل به یک قطب جدید حرکت می‌کند.

وی تأکید کرد: جهان اسلام نیز با تأثیر گرفتن از انقلاب اسلامی ایران در حال یک گذر تاریخی و شکل‌دهی خاورمیانه جدید است.

* قدرت نظامی ایران در منطقه حرف نخست را می‌زند

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر در فراز دیگری در خطبه‌های این هفته این آیین سیاسی، عبادی، با گرامیداشت سالروز تشکیل پدافند هوایی، بیان داشت: امروز قدرت نظامی و دفاعی ایران، اعم از نیروی زمینی، دریایی، هوایی و بسیج در منطقه و چه بسا در جهان بی‌نظیر است.

غبیشاوی تأکید کرد: قرار گرفتن سلاح ایمان در کنار قدرت نظامی و تسلیحات مدرن و به روز وجه تمایز و نقطه قوت قدرت دفاعی و نظامی ایران اسلامی است.

وی یادآور شد: به برکت این قدرت نظامی بی‌نظیر دشمن جرأت کوچک‌ترین تحرکی علیه ایران اسلامی را ندارد و کوچکترین تهدید دشمنان با پاسخ کوبنده ایران مواجه خواهد شد.

* ریشه کار گروهی در کشور ضعیف است

خطیب جمعه شهرستان بندر ماهشهر همچنین با گرامیداشت روز تعاون، گفت: متأسفانه در فرهنگ عمومی ما بحث تعاون به خوبی جا نیافتاده در حالی که در دین مبین اسلام کار گروهی و تعاون جایگاه بسیار والا و رفیعی دارد.

غبیشاوی ادامه داد: باید در انجام کارها و امور مفید همه دست به دست یکدیگر بدهند اما متأسفانه ریشه کار گروهی در کشور ضعیف است و مردم تمایل به کار تک قطبی دارند.

وی خاطرنشان کرد: این عدم علاقه به انجام کار گروهی در ورزش نیز نمود دارد به طوری که در ورزش‌های گروهی ضعیف هستیم اما در رشته‌های انفرادی ورزشکاران ما در سطح بین‌الملل افتخارات و مدال‌های گوناگونی به دست می‌آورند.

* بروکراسی اداری و ضعف روحیه کار گروهی دو آفت اقتصاد کشور است

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر اظهار داشت: دو عامل سبب شده که کار تعاونی‌ها بسیار کند پیش برود و با وجود مجوزهایی که دولت به انجام کارهای گروهی و تعاونی داده است در این مقوله توفیق خاصی به دست نیاوریم.

غبیشاوی این دو عامل را شامل بروکراسی اداری و ضعف در روحیه کار گروهی در آحاد جامعه عنوان کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) امت را به انجام کار گروهی تشویق کرده، لذا این روحیه باید در جامعه تسری پیدا کند.

وی اضافه کرد: پیچ و خم‌های زائد اداری نیز که باعث خستگی و دلسردی مردم می‌شود نیز باید برطرف شود تا شاهد پویایی بیش از گذشته اقتصاد کشور باشیم.