رئیس جمهور: همه مجموعه خوزستان من جمله اقوام به «شریعتی جوان» در ادامه مسیر برای پیش برد سند توسعه کمک کنند/ واکنش روحانی به یک ساله بودن استانداری شریعتی و سخنان مقتدایی

خورنا – یاسین افرا، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مراسم افطاری نهاد ریاست جمهوری در سالن اجلاس سران گفت.

یاسین افرا، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به حضور خود در مراسم افطاری نهاد ریاست جمهوری در سالن اجلاس سران به عنوان یکی از مدعوین، در گفتگو با خورنا بیان کرد:در حاشیه مراسم توانستم دقایقی با آقای روحانی، رئیس جمهور محترم گفتگویی داشته باشم.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، اظهار داشت: در ابتدا به عنوان فعال دانشجویی و عضوی از خانواده اصلاح طلبان خوزستان تشکر خود و مجموعه دانشجویی را از ریاست جمهوری به خاطر انتصاب شایسته شان و نامه ای که خطاب به ریاست جمهوری نوشته شده بود را عرض کردم. جناب دکتر روحانی ضمن تقدیر از فعالین دانشجویی که به عنوان دیدبان های جامعه مدنی نسبت به تحولات استانی نیز حساس بوده و دایره اثرگذاری خود را از حوزه دانشگاه فراتر دیده از همه مجموعه دانشجویی خواستند که مجموعه سیاسی دولت را چه در سطح کشور چه در استان را تنها نگذاشته و انتقادات و راه کار های خود برای توسعه هرچه بیشتر استان و کشور را به کار ببرند.

افرا ادامه داد: در سوال بنده از ریاست جمهوری که چه اندازه انسجام فعالین سیاسی و مجموعه اصلاح طلبان و حامیان دولت و تک صدایی که کم و بیش به گوش می رسید در انتصاب دکتر شریعتی به عنوان استاندار خوزستان تاثیر داشت؟، دکتر روحانی گفت “قطعا چنین مواردی بی تاثیر نبوده و بی تاثیر هم نخواهد بود.”

افرا افزود: ریس جمهور با نام بردن از دکتر شریعتی با عنوان “شریعتی جوان” از همه مجموعه خوزستان من جمله اقوام خواستند که به شریعتی جوان در ادامه مسیر برای پیش برد سند توسعه و همچنین برناکه های دولت کمک کنند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور در جواب سوال بنده که ایا شریعتی استاندار یک ساله خواهد بود با خنده جواب دادند “شما دولت را پیش از انتخابات ۹۶ یک دوره ای کردید” که برداشتی که از صحبت رئیس جمهور صورت گرفت این است که در صورت رای اوری روحانی در انتخابات ۹۶، شریعتی استاندار ۵ سال اتی خواهد بود.

افرا بیان کرد: ریاست محترم جمهور در سوالی که از ایشون پرسیدم مبنی بر این که ایا شریعتی می تواند به عنوان جوان ترین استاندار کشور به عنوان الگویی برای حضور جوانان در عرصه کلان کشور تبدیل شود؟ که ریس جمهور بیان داشت که در این دولت با توجه به شرایطی که در دولت سابق وجود داشت متاسفانه طوری که باید می بود جوانان استفاده نشد اما در اینده نزدیک شاهد حضور جوانان خواهیم بود . «شریعتی جوان» به عنوان اغاز حضور جوانان در عرصه سیاسی هستند و این ادامه دار خواهد بود.

افرا در ادامه بیان داشت: در جمع وزرا و رئیس جمهور که شاهد حضور دانشجویان و جوانانی از استان ها مختلف بودیم و شاهد گلایه از عملکرد استانداران بودند و به وضوح و به کرار شاهد نام بردن از انتصاب جدید هیئت دولت و دکتر شریعتی بودیم که به صورت مثال مثبت مطرح می شد.

افرا در پایان بیان داشت: در سوالی پیرامون صحبت خای دکتر مقدایی ریاست محترم جمهوری گفت «دکتر مقتدایی از مدیران پاک و با سابقه هستند».