استاندار خوزستان در سفر به شادگان: صنایع پایین دستی نفت و پتروشیمی در راستای اشتغالزایی رونق می گیرد/ از محل عوارض فولاد، به شهرداری شادگان کمک میشود

خورنا – استاندار خوزستان با تاکید بر استفاده از صنایع پایین دستی نفت در رونق اقتصادی خوزستان گفت: صنایع پایین دستی نفت و پتروشیمی در این استان در راستای اشتغالزایی رونق می گیرد.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه در پنجمین سفر استانی خود در مسجد امیرالمومنین (ع) شهرستان شادگان افزود:باید به سمت سرمایه گذاری مولد در بخش صنایع پایین دستی نفت حرکت، و با تامین زیرساخت های لازم به سمت اشتغالزایی و رونق اقتصادی گام برداریم.

وی فعال سازی صنایع پایین دستی نفت با استفاده از صندوق توسعه ملی را از راهکارهای ایجاد اشتغال در خوزستان عنوان کرد و بیان داشت:در حالی که تولید ثروت در خوزستان بالا است ولی در بخش اشتغالزایی نتوانستیم کاری انجام دهیم.

وی کشاورزی را یکی از ظرفیت های مهم شهرستان شادگان عنوان کرد و گفت: با برنامه ریزی سعی داریم با انتقال بخشی از آب رودخانه کارون به رودخانه جراحی زمینه احیای مجدد کشاورزی و نخلستان های منطقه را فراهم کنیم.

استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود تکمیل طرح فولاد شادگان را از اولویت های کاری خود عنوان کرد و بیان داشت:تکمیل این طرح علاوه بر ایجاد اشتغال در این شهرستان می تواند از محل عوارض به شهرداری شادگان نیز کمک کرد.

وی در ادامه گفت: چهار خطه کردن جاده دارخوین به شادگان در دستور کار قرار دارد و برای تکمیل آن برنامه ریزی مناسب می شود.

شریعتی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل آب شرب در برخی از روستاهای خوزستان بویژه شهرستان شادگان اشاره کرد و اظهارکرد: هر شهروندی در هر نقطه از خوزستان اگر با مشکل آب شرب روبه رو باشد این مهم مایه شرمساری مسئولان است.

وی افزود:با پیگیری صورت گرفته با معاون وزیر نیرو درصدد هستیم تا مشکل آب شرب روستائیان را برطرف کنیم ضمن اینکه در بخش شهری شادگان با تکمیل طرح انتقال آب غدیر بخش عمده ای از مشکل آب شرب شهر برطرف خواهد شد.

استاندار خوزستان راه اندازی بندر تجاری شادگان را یکی از کارهای مهم دولت تدبیر و امید در راستای اشتغالزایی در این منطقه دانست و گفت:در صدد هستیم با استقرار کامل دستگاه های مرتبط فعالیت این بندر را گسترش دهیم.

استاندار خوزستان قرار است از بندر تجاری شادگان دیدن و در جلسه شورای اداری این شهرستان شرکت کند.