پالایشگاه آبادان به خرمشهر عوارض آلایندگی پرداخت کند

خورنا: امام جمعه مینوشهر گفت: بخشی از عوارض آلایندگی باید به شهرستان خرمشهر و در راستای آلودگی‌های محیط زیست و هوایی که توسط پالایشگاه آبادان در این منطقه ایجاد می‌شود، تعلق گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، حجت‌الاسلام جواد عادل‌پور پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور جمعی از مسئولان محلی برگزار شد، با تبریک به‌مناسبت هفته دولت اظهار کرد: هفته دولت در راستای گرامیداشت دو دولتمرد بزرگ کشورمان، شهیدان رجایی و باهنر نام گرفته است.

وی با بیان اینکه باید دو بزرگمرد دولت را همواره الگوی راه خود قرار دهیم، افزود: امروز مسیر دولتمردان نظام همان مسیر شهدا و راه شهدا راه ایثار، فداکاری، اخلاص بندگی و تعبد است.

امام جمعه مینوشهر تصریح کرد: با وجود کارشکنی‌های دشمن در عرصه‌های مختلف، تاکنون عملکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بسیار خوب و مقتدر بوده است.

وی اضافه کرد: اقتدار دولت به‌معنای اقتدار مملکت به تدبیر رهبری مدبرانه آن است که امروز شاهد این موضوعیت در نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبری آگاهانه مقام معظم رهبری هستیم.

عادل‌پور با بیان اینکه مهمترین کار دولت جواب مثبت دادن به انتظارات مردم است، خاطر نشان کرد: شهرستان خرمشهر از مشکلات و کمبودهای بسیاری رنج می‌برد و با وجود اینکه تاکنون اقدامات خوب و مؤثری در راستای رفع مشکلات آن صورت گرفته اما همچنان نیاز به توجه بیشتر دارد.

* پروژه‌های نیمه تمام تکمیل شوند

وی اضافه کرد: از مسئولان شهرستان می‌خواهیم که هر چه سریع‌تر نسبت به اتمام پروژه‌های نیمه تمام شهرستان خرمشهر اقدام کرده و از این طریق روزنه امید و دلگرمی را برای شهروندان به همراه بیاورند.

امام جمعه مینوشهر ادامه داد: برخی پروژه‌ها نظیر پل امام رضای مینوشهر مدت‌هاست به حالت نیمه تکمیل درآمده و با وجود اینکه سازمان منطقه آزاد اروند متعهد شده که این پروژه روزهای پایانی خود را می‌گذراند انتظار داریم که این وعده عملی شود.

* اراضی کشاورزی با آب شور تغذیه می‌شوند

وی همچنین عنوان کرد: بحث ساحل‌سازی در این شهرستان، توسط منطقه آزاد اروند از دیگر مواردی‌ست که باید پیگیری و به سرانجام برسد زیرا به واسطه این پروژه هم‌اکنون اراضی کشاورزی خرمشهر با آب شور تغذیه می‌شوند و این موجبات خرابی محصولات را رقم زده است.

عادل‌پور اضافه کرد: پروژه آبرسانی به بخش‌های مختلف و مناطق شهری و روستایی این شهرستان نیز باید توسط مسئولان پیگیری و به اتمام برسد.

* عوارض آلایندگی به خرمشهر تعلق گیرد

وی با بیان اینکه آلایندگی پالایشگاه آبادان نیز باید توسط مسئولان پیگیری شود، گفت: پالایشگاه آبادان موظف شده که در قبال آلودگی‌هایی که در آبادان ایجاد می‌کند مبلغی را برای ایجاد فضای سبز شهری و توجه مضاعف‌تر به محیط زیست به شهرداری بپردازد.

امام جمعه مینوشهر اظهار کرد: بخشی از این عوارض باید به شهرستان خرمشهر و در راستای آلودگی‌های محیط زیست و هوایی که توسط پالایشگاه در این منطقه ایجاد می‌شود، تعلق گیرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *