امسال یارانه ۱۰ میلیون نفر قطع میشود

خورنا – مقام مسئول با اعلام این که امکان حذف سیستمی ۲۴ میلیون نفر از یارانه‌بگیران وجود دارد اما با هدف درصد خطای کمتر، پیشنهاد حذف ۱۰ میلیون نفر را داریم گفت: درباره تشکیل خانوار جدید نیز با سازمان هدفمندی مکاتباتی داشتیم تا ارزیابی دوباره آنها انجام شود.

یک مقام مسئول درباره موضوع حذف خانوار جدید از لیست دریافت یارانه نقدی، پرسید اظهار داشت: امکان حذف ۲۴ میلیون نفر به صورت سیستمی و براساس تصویب دهک‌ها وجود دارد، اما برای کاهش درصد خطای این موضوع، پیشنهاد حذف ۱۰ میلیون نفر را داریم.

وی درباره تعیین تکلیف حذف خانوار جدید از تیرماه نیز گفت: لیست حذفیات جدید آماده شده و به احتمال زیاد از تیرماه یکسری دیگر از افراد غیرنیازمند و ثروتمند جامعه حذف خواهند شد.

این مقام مسئول وزارت رفاه همچنین با بیان اینکه امکان حذف ۱۰ میلیون نفر از یارانه‌بگیران تا پایان سال با درصد خطای بسیار پایین‌تر وجود دارد، گفت: در این باره منتظر دستور هیأت دولت هستیم تا نظر نهایی را در این باره اعلام کنند.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که چرا یارانه افراد خانوار جدید به دلیل حذف خانوار قبلی‌شان از لیست یارانه، برقرار نمی‌شود، گفت: اختلاف نظری در این باره با سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها وجود دارد و فعلاً این دسترسی داده نشده تا خانوار جدیدی که پیش از این خانوار اصلی‌شان از لیست یارانه حذف شده‌اند، مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی در توضیح این موضوع خاطرنشان کرد: پیشنهادی را به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ارائه کردیم تا بر مبنای آن، خانوار جدید ثبت‌نام شده، مجدداً مورد ارزیابی قرار گیرند.

 پیش تر گزارشاتی ارائه شد که بر مبنای آن، آقایانی که در خانوار قبلی خود به دلیل حذف از لیست دولت، یارانه دریافت نمی‌کردند، هم‌چنان پس از تشکیل خانواده جدید، از دریافت یارانه نقدی محروم هستند که به گفته مسئولان وزارت رفاه، این موضوع با سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها مطرح شده و قرار است دسترسی‌های آن ایجاد شود تا براساس آن، ارزیابی‌های جدید انجام شود.