تخفیف ۱۰۰ درصدی ۱۳ قلم کالا و ۵۰ درصدی ۸۶ قلم کالای دیگر در بنادر خوزستان

خورنا – ناظر گمرکات خوزستان از تخفیف ۱۰۰ درصدی سود بازرگانی ۱۳ قلم کالای ته لنجی در بنادر خوزستان خبر داد.

به گزارش خورنا، محمدرضا جعفری گفت: این کالاها شامل برنج، روغن نباتی، چای، قند و شکر، قهوه، نسکافه، تمرهندی، انواع ادویه، کمپوت آناناس، شکلات و شیرینی، بیسکویت، کرم کارامل و پودر کاکائو است که بدون پرداخت حقوق گمرکی بر اساس سقف ارزش کالای ته لنجی امکان ترخیص وجود دارد.

وی گفت: ۸۶ قلم کالای ته لنجی شامل انواع کولر گازی، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، ظرف‌شویی، چای ساز، سماور برقی، غذا ساز، سرخ کن، چرخ گوشت، شیرآلات ساختمانی، پنکه سقفی و دستی مشمول ۵۰ درصد تخفیف سود بازرگانی است.

ناظر گمرکات خوزستان افزود: طبق قانون بیش از سقف واردات تعیین شده که ۱۵۰۰ دلار در هر سفر دریایی است کالای قاچاق محسوب می‌شود و امکان ترخیص آن وجود ندارد.

جعفری با اشاره به اینکه کالاهای مجاز برای ملوانان، خدمه و کارکنان کشتی‌ها و لنج‌های زیر ۵۰۰ تن در بنادر خوزستان قانونی است گفت: هریک از این گروه‌ها می‌توانند در سال شش بار و هر بار تا سقف ۱۵۰۰ دلار کالا طبق فهرست مجاز اعلام شده از سوی گمرک کالا وارد کنند.

بر اساس این گزارش بیشتر کالاهای ملوانی در بازارهای ته لنجی در بازار بنادر هندیجان، آبادان و ماهشهر با قیمت مناسب عرضه می‌شود. وجود بازارهای ته لنجی یکی از جاذبه‌های اقتصادی بنادر خوزستان بوده که باعث رونق تجاری در این مناطق شده است.

استان خوزستان هشت بندر فعال عملیاتی دارد و سالانه بیش از ۵۰ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در این مناطق تخلیه و بارگیری می‌شود.