انتقاد نمایندگان آبادان در مجلس از وضع آب شرب و کشاورزی شهرستان

خورنا- غلامرضا شرفی، عامر کعبی و جلیل مختار سه نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نسبت به وضعیت آب شرب و کشاورزی شهرستان انتقاد کردند.

غلامرضا شرفی نماینده آبادان و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه در نشست بررسی مشکلات آب شرب و کشاورزی و برق روستاهای شهرستان آبادان در فرمانداری گفت:پس از گذشت ۲۷ سال از پایان جنگ تحمیلی در اصلی ترین مطالبه مردم نظیر تامین آب شرب سالم و بهداشتی و تامین زیرساخت های اولیه شهری، مشکل داریم.

وی اظهار داشت:در بخش آب مردم آبادان زخم خورده هستند، یک روز خون مردم آبادان به خاطر آب هدر رفت و یک مسئول نیز جوابگو نبود، امروز نیز وضعیت آب شرب مردم در حد بحرانی است.

شرفی گفت:امروز وضعیت آب آبادان از زمان جنگ بهتر نیست و با همه این کاستی ها مردم هنوز به مسئولان امیدوار هستند.

عامر کعبی:در هیچ بخشی نتوانستیم به صورت ۱۰۰درصد مشکل مردم را برطرف کنیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: بسیاری از مشکلات موجود در آبادان در سایر مناطق کشور برطرف شده و در سال های پس از جنگ تحمیلی در هیچ بخشی نتوانستیم به صورت ۱۰۰درصد مشکل مردم را برطرف کنیم.

کعبی گفت:نارضایتی مردم در بخش آب به خصوص روستاها بیش از سایر مناطق است و نیاز است برای رفع این مشکلات، کار جهادی شود، اگرچه در بخش بهداشت و اشتغال نیز مشکل داریم.

وی به هدر رفت ۵۰درصدی آب شرب در شهرستان آبادان اشاره کرد و گفت:از سال ۱۳۶۹ تاکنون ۲۰۰هزار میلیارد ریال اعتبار در بخش آب شهرستان آبادان هزینه شده است، در این مدت چه مشکلی در این بخش برطرف شده است.

نماینده مردم آبادان و عضو کمسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی افزود:در چند سال گذشته خروجی مناسبی در هزینه کرد اعتبارات دولتی نداشتیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل کشاروزی در شهرستان آبادان اشاره کرد و گفت:در حالی سال گذشته خرمای کشاورزان به قیمت ۹۰۰ هزار ریال از سوی برخی دلالان خریداری شد که با کمی فرآوری می شود آن را با ارزش افزوده بهتری خرید و به فروش رساند.

کعبی گفت: تاکنون نیز خسارات خشکسالی به کشاورزان پرداخت نشده که این مهم باعث ناتوانی مالی آنها شده است.

وی اظهار داشت: اجرای طرح نیشکر در بالا دست شهرستان آبادان باعث شوری آب کشاروزی و تخریب نخلستان ها در پائین دست شد، امروز حق نداریم طرح هایی تعریف کنیم که با انجام آن باعث آبادای در منطقه ای و خرابی منطقه دیگری شویم.

وی افزود: بیکاری بالای جوانان از مشکلات عمده در آبادان است و وجود ۶۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی گواه این مدعا است

جلیل مختار: مشکل آب شرب در روستاها جدی است.

جلیل مختار دیگر نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان مشکل آب شرب و کشاورزی در روستاهای آبادان افزود: مشکل تامین آب شرب در روستاها بسیار جدی است.

وی افزود:بیشتر انتقاد مردم در بحث آب در روستاها است.

عضو کمیسیون احتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش با انتقاد از وضعیت کشاورزی در شبه جزیره آبادان افزود:خرمای با کیفیت کشاورزان به علت نبود کارگاه های لازم برای عمل آوری و بسته بندی به قیمت پایین خریداری می شود.

وی افزود:در بخش ترویج کشاورزی نیز اقدام مثبتی در روستاها انجام نشده است.

وی همچنین از پیگیری برای تاسیس شرکت آبفای اروند در خرمشهر و آبادان خبر داد و گفت:سازمان منطقه آزاد اروند بتواند کمک های مالی را به صورت مستقیم دهد.

مختار همچنین، کمک مالی سازمان منطقه آزاد اروند به شرکت آبفار بای نوسازی شبکه انتقال آب و اجرای طرح های آبرسانی را خواستار شد.
به گزارش طی روزهای گذشته تعدادی از روستاهای شهرستان آبادان با وجود گرمای شدید هوا و ماه مبارک رمضان با مشکل کمبود آب روبه رو است.

این نشست با حضور مدیرعامل شرکت برق خوزستان، آب و فاضلاب روستایی خوزستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، فرماندار آبادان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد.