به گزارش خورنا:

شهردار بندرماهشهر: سرقت و تخریب تابلوها و علایم ترافیکی یکی از مشکلات عمده شهرداری است

شهردار بندرماهشهر گفت: سرقت و تخریب تابلو ها و علایم ترافیکی یکی از مشکلات عمده واحد حمل و نقل و ترافیکی شهرداری است.

به گزارش خورنا به نقل از روابط عمومی شهرداری، غلامحسین کمایی با اشاره به سرقت تابلوها و تجهیزات و علائم رانندگی و راهنمایی گفت: سرقت تابلوها علاوه بر هزینه مالی زیادی که برشهرداری تحمیل می‌کند از جنبه ایمنی نیز مشکل‌آفرین است.

شهرداربندرماهشهر افزود: بطور مثال فقدان تابلوهای مربوط به مرز سرعت یا تابلوهای اعلام خطر، باعث کاهش دید رانندگان در شب و در نتیجه موجب خطرات جبران ناپذیری می‌شود.

وی با ابراز تأسف از افزایش سرقت وتخریب تابلوها و علائم ترافیکی خاطرنشان کرد: متأسفانه تعداد زیادی از تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی تخریب و به سرقت رفته است که این امر موجب نا ایمن شدن معابر می‌گردد و می تواند جان انسانها را به خطر انداخته وباعث بروز حوادث ناگواری برای شهروندان شود.
کمایی هدف از نصب تابلوها و علائم ترافیکی را ارتقاء سطح ایمنی به ویژه برای عابران پیاده، روان‌سازی ترافیک، کمک به رفع گره‌های ترافیکی، توجه ویژه به مناطق پرجمعیت، مثل مدارس برشمرد و اظهار داشت: یکی از تجهیزات ترافیکی که نقش بسیار مهمی در هدایت و ایمن‌سازی شبکه معابر دارد، تابلوهای راهنمایی و رانندگی است.

وی در خصوص تخریب تابلوها ابراز داشت : آنچه حائز اهمیت بوده و باید از سوی شهروندان بیشتر مورد توجه قرار گیرد، نگهداری علائم و تجهیزات ترافیکی است، زیرا بخش اعظمی از هزینه‌ها به منظور تعمیر علائم و تجهیزات ترافیک که بسیاری از آنان توسط برخی افراد دچار خسارت شده‌اند، صرف می‌شود.

شهرداربندرماهشهر تصریح نمود: برابر ماده ۶۸۷ قانون مجازات اسلامی کشور مصوب۹۲/۲/۱ ،هر کس در وسایل و تأسیسات مورد استفاده عمومی شامل علائم راهنمایی ورانندگی و سایرعلائمی که به منظور حفظ جان اشخاص یا تامین تاسیسات فوق یا شوارع وجادها نصب شده است، مرتکب تخریب یا ایجاد حریق یا از کار انداختن یا هرنوع خرابکاری دیگر شود بدون آنکه منظور او اخلال در نظم وامنیت عمومی باشد به حبس از سه تا ده سال محکوم خواهدشد.

کمایی درپایان از شهروندان تقاضا نمود تا در حفظ ونگهداری علائم وتجهیزات ترافیکی که برای ایمنی آنان درسطح شهرنصب شده کمال دقت را داشته باشند ودرصورت مشاهده هرگونه نقص وخرابی وسرقت علائم وتجهیزات ترافیکی ویامعابر مراتب را سریعا به شهرداری بندرماهشهر گزارش نمایند.