بهره برداری از پایانه ریلی ویژه بارگیری و حمل غلات در بندرامام خمینی(ره)

باقر گل فر – خورنا: نخستین محموله ی ریلی به وزن ٢٠ هزار تن با مشارکت بخش خصوصی از پایانه ی ریلی جدید الاحداث در منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی(ره) بارگیری و به مبادی مصرف به سمنان منتقل گردید.

 معاون مهندسی و عمران استان خوزستان با اشاره به بهره برداری از پایانه ریلی حمل غلات که با مشارکت سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث گردیده است، اظهار داشت:  این پایانه با برخورداری از سه خط راه آهن به طول ١۵٠٠ متر و چهار دستگاه باسکول ریلی با ظرفیت ١٢٠٠ تن، امکان حمل و نقل کالاهای اساسی از جمله غلات را در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) فراهم آورده است.

مهندس رضا زاده در ادامه افزود: با آغاز بهره برداری عملیاتی از این پایانه ریلی، ضمن افزوده شدن بر ظرفیت ذخیره و نگهداری کالاهای اساسی با بهره گیری از مشارکت بخش خصوصی،  توان بارگیری ریلی محمولات فله بار افزایش یافته و جریان حمل و نقل این نوع محمولات از مجتمع بندری امام خمینی(ره) نیز روان تر شده و  شتاب می گیرد.

وی در ادامه با اشاره به احداث دو انبار  ۴٠٠٠ متری و یک سیلوی ١٣ هزار متر مربع  با مشارکت بخش خصوصی در این پایانه اظهار داشت: با بهره گیری قریب الوقوع از این انبارهای تمام مکانیزه که بر اساس استاندارد های روز جهان طراحی و ساخته شده است، بالغ بر ١٠٠ هزار تن ظرفیت انبارش مکانیزه انواع کالاهای اساسی از جمله غلات و نهاده های کشاورزی فراهم خواهد آمد.

معاون مهندسی و عمران با اشاره به تلاش های انجام شده برای بهره گیری بهینه از ظرفیت حمل و نقل ریلی در این مجتمع بزرگ بندری گفت: با تمهیدات به کار گرفته شده و بهره برداری  از این پایانه ی مکانیزه ی جدید الاحداث، نخستین محموله ی ٢٠ هزار تن دانه روغنی از طریق واگن به مبادی مصرف حمل گردید.

یادآوری می شود این پایانه  با برخورداری از  شش تسمه نقاله  سیار  و چهار دستگاه باسکول ریلی ویژه ی توزین واگن، امکان بارگیری و انتقال سریع محمولات فله بار را از این مجتمع بندری به سایر نقاط کشور تسهیل می نماید.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *