دوچرخه‌ سوار رامهرمزی به نشانه اعتراض به وزارت نیرو و سازمان محیط زیست از ساحل کارون در اهواز تا تهران رکاب می زند

امیر ممبینی دوچرخه‌ سوار رامهرمزی به نشانه اعتراض به وزارت نیرو و سازمان محیط زیست نسبت به معضل ریزگردها و انتقال آب کارون از ساحل این رود در اهواز تا تهران را رکاب می زند.

به گزارش خورنا: امیر ممبینی دوچرخه سوار ، از اعضای افتخاری انجمن زیست پویان رامهرمز در اعتراض به عدم توجه مسئولین به هجوم ریزگردها و مخالفت با انتقال آب رودخانه کارون حرکتی را با عنوان “مسیر نفس”به نشانه اعتراض به این مسائل آغاز کرده است.

این دوچرخه سوار رامهرمزی چهارم تیرماه از کنار رود کارون حرکت خود را شروع  کرده‎ است و با عبور از شهرهای خرم آباد ، دورود، ازنا، شازند، اراک، سلفچگان، قم و تهران می‌خواهد به ساختمان وزارت نیرو و محیط زیست برود و طومار امضاء شده مردمی را به مسئولین مربوطه برساند و اعتراض خود را به این نحو اعلام کند.
امیر ممبینی ۲۳ ساله قبل از حرکت در گفتگو با رامهرمزنیوز با اشاره به هدف بیداری مسئولان برای مبارزه با ریزگردها و مخالفت با انتقال آب رودخانه کارون به اصفهان و یزد تصریح کرد: این کار هشت روز به طول می‌انجامد و در طول این ۸ روز از شهر های مختلفی باید بگذرم و البته اکثر این مسیر را باید با دوچرخه طی کنم و اگر شرایط اش هم فراهم بشود در هر شهر یک درخت می کارم.

 

ممبینی در ادامه افزود: از اینکه می توانم درصد خیلی کمی با این حرکت به محیط زیست و طبیعت کمک بکنم خیلی خوشحالم و اگر موقعیت اش فراهم بشود بیش از این برای خدمت به طبیعت و محیط زیست کار می کنم.

 

وی در ‌مورد تاثیر این کار گفت: امیدوارم این حرکت من تاثیر داشته باشد و اگر نتیجه ای حاصل نشد مجددا تلاش خواهم کرد و حرف خودرا به مسئولین مربوطه می رسانم.
ممبینی با بیان اینکه چهارمین سفرش با دوچرخه در راستای گردشگری و زیست محیطی است، اضافه کرد: به صورت حرفه‌ای رکاب نمی‌ زنم و فقط در بحث‌های گردشگری و محیط زیستی فعالیت می‌کنم.
او با بیان اینکه فقط نهادهای مردمی از برنامه‌هایش حمایت می‌کنند، افزود: در این برنامه کانون همیاران طبیعت جهاد دانشگاهی واحد لرستان، پویش سه‌ شنبه بدون خودرو، مدیریت قرار سبز و انجمن زیست پویان طبیعت رامهرمز حمایت کرده‌اند.

 

به گزارش خورنا:ممبینی هم اکنون نیمی از مسیر خود را طی کرده است و طی این مسیر در شهر های مختلف با استقبال گرم مسئولین و مردم قرار گرفته است بطوری که درمدت حضور در شهر خرم آباد وی مهمان شورای اسلامی شهر خرم آباد بود.

 

بعضی از تصاویر این سفر در ذیل قابل مشاهده است.

فرشید فرجی -خبرنگارخورنا رامهرمز

photo_2016-06-26_18-54-29 photo_2016-06-26_18-54-25 photo_2016-06-26_18-54-14 photo_2016-06-26_18-54-05 mombini5

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *