انعقاد قرارداد سرمایه گذاری احداث و بهره برداری از انبارهای مکانیزه در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)

باقر گل فر-خورنا:قرارداد سرمایه گذاری احداث و بهره برداری از انبارهای مکانیزه نگهداری کالا به ارزش ٣١٠ میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) منعقد گردید.

 مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) ضمن اعلام این خبر افزود: منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به عنوان کانون تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی کشور، در زنجیره ی حمل و نقل کالا همواره مورد توجه بازرگانان و صاحبان کالا بوده است و به دنبال ایجاد زیرساخت های بندری مطلوب، رغبت سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در زمینه ی احداث سیلوها و انبارهای مکانیزه  نگهداری کالا دوچندان شده است.

 مهندس عبداللهی در ادامه بیان داشت: در این راستا  منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) طی سه ماهه نخست سال جاری موفق شده است یک  فقره قرارداد سرمایه گذاری در زمینه ی  احداث و بهره برداری از انبارهای مکانیزه نگهداری کالا به ارزش ٣١٠میلیارد ریال به روش  BOT(ساخت، بهره برداری، واگذاری) به امضا برساند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در تشریح این قرارداد سرمایه گذاری خاطرنشان کرد: با احداث و بهره برداری از انبارهای مکانیزه نگهداری کالا که در راستای ارائه خدمات مناسب به بازرگانان و صاحبان کالا منعقد شده، ضمن افزایش ظرفیت نگهداری مطلوب کالا در این مجتمع بندری، موجبات ایجاد اشتغال برای ٢٨ نفر به طور مستقیم و یکصد نفر به طور غیر مستقیم فراهم خواهد شد.

ایشان در ادامه بیان داشت: با بهره برداری از این انبارها که در مساحتی  بالغ بر ۴٧۴٣٠ متر مربع احداث می شود، بالغ بر ۵٠٠ هزار تن  بر حجم عملیاتی  این مجتمع بزرگ بندری افزوده می شود.

مهندس عبداللهی همچنین تسریع در روند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی و در نتیجه کاهش مدت زمان توقف شناور ها در این مجتمع بندری را از جمله مزایای بهره برداری از این انبارهای مکانیزه برشمرد.

یادآوری می شود مجتمع بزرگ بندری امام خمینی(ره) با بهره مندی از مزیت مناطق ویژه اقتصادی و جذب بیش از ١٨٠٠٠ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی از سال ١٣٨٢ تا کنون،  از جمله بنادر پیشگام در جذب مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در سطح بنادر کشور به شمار می آید.