مسجدسلیمان اولین مقصد سفرهای استاندار شریعتی/ استاندار خوزستان: فعالیت سرمایه گذاران مبنای ارزیابی مدیران و فرمانداران است

خورنا – شریعتی تصریح کرد: قطعا یکی از مبناهایی که مدیران و فرمانداران را ارزیابی خواهم کرد وجود سرمایه گذاران و بخش خصوصی در منطقه آنان است.

غلامرضا شریعتی استاندار جدید خوزستان در اولین سفر خود به شهرستان های استان به منطقه زیلایی در مسجدسلیمان رفت. در این سفر شریعتی از روند احداث کارخانه آلومینیوم و مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان در منطقه زیلایی بازدید کرد.
به گزارش شوشان ، غلامرضا شریعتی  عصر روز شنبه در بازدید از روند ساخت پتروشیمی مسجدسلیمان و همچنین کارخانه آلومینیم سازی این شهر در جلساتی به بررسی وضعیت و رسیدگی به مشکلات موجود پرداخت. وی در این بازدید اظهار کرد: شهری که خدماتی بزرگ مانند تامین انرژی، نفت، آب و برق برای کشور داشته نباید در وضعیتی به این شکل داشته باشد.
استاندار خوزستان تصریح کرد: وضعیت کنونی مسجدسلیمان برای من به عنوان استاندار اصلا پذیرفتنی نیست و به هیچ وجه در شان مردم این شهرستان نیست. همه باید تلاش کنیم تا مشکلات عدیده ای که وجود دارد را با همدلی در منطقه حل کنیم. شریعتی بیان کرد: وجود همدلی در منطقه حرکت رو به جلو است و باعث هم افزایی بیشتری برای حل مشکلات می شود.
وی عنوان کرد: با وجود نیروی ماهر و سرمایه گذاری که برای این استان هم دلسوز باشند، انشاالله این پروژه ها به خوبی انجام و به بهره برداری خواهند رسید. استاندار خوزستان یادآور شد: دولت با توجه به دستور، تاکید و منویات مقام معظم رهبری در استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی، از سرمایه گذاران این بخش به خوبی استقبال می کند.
شریعتی تاکید کرد: باید موانعی که باعث عدم رغبت سرمایه گذاران می شود را برداشته و زمینه حضور آنان را برای فعالیت بیشتر فراهم کنیم. در حقیقت لازم است تا فضای کسب و کار دراستان بهبود پیدا کند. وی ادامه داد: طبق مصوبه دولت طرح هایی که بییش از ۶۰ درصد پیشرفت داشته و از تسهیلاتی برای اتمام بهره مند خواهند شد ولی متاسفانه این صنایع در خوزستان کم هستند.
استاندار خوزستان با تاکید بر دفاع از سرمایه گذاران به منظور فعالیت بیشتر در این استان اظهار کرد: سرمایه گذار اگر به خوزستان نیاید عیب از مجموعه موجود است. سرمایه گذاری که اشتغال ایجاد کند و چرخه ارزش افزوده را بهبهود بخشد باید هم مورد حمایت واقع شود.
فعالیت سرمایه گذاران مبنای ارزیابی مدیران و فرمانداران
شریعتی تصریح کرد: قطعا یکی از مبناهایی که مدیران و فرمانداران را ارزیابی خواهم کرد وجود سرمایه گذاران و بخش خصوصی در منطقه آنان است.
وی بیان کرد: درخواست رئیس جمهور از من و دغدغه وی، رفع موانع سرمایه گذاری است، بنابراین باید به مسئله سرمایه گذاری بیش از پیش اهمیت داد و تاکید بسیاری در این زمینه دارم. استاندار خوزستان گفت: در مسجد سلیمان نیز سرمایه گذاری در پتروشیمی و آلومینیم سازی انجام شده و در صورت راه اندازی ۱۰هزار شغل ایجاد خواهد شد.
شریعتی عنوان کرد: در راستای رفع مشکل راه آهن شهرستان مسجدسلیمان و ایجاد دسترسی ها برای آن نیز پیگیری های لازم انجام خواهد شد و در شورای برنامه ریزی مصوبات مورد نیاز را تصویب می کنیم.
علی داودی رئیس هیئت مدیره پتروشیمی نیز مسجدسلیمان را سومین هاب پتروشیمی کشور بعد از عسلویه و ماهشهر برشمرد. وی وجود منابع نفت و گاز و همچنین دسترسی به آب های شیرین و سدهای بزرگ را از جمله مواهب خدادای شهرستان مسجدسلیمان دانست و ادامه داد: با ایجاد زیرساخت در چهار فاز پتروشیمی این شهرستان بیش از ۱۳ هزار تن اوره در روز تولید خواهد شد.
داودی گفت: مهمترین محصولات تولید پتروشیمی پس از راه اندازی فازهای مختلف آن تولید اوره، آمونیاک، اتانول، پالایش گاز، طرح الفین و تولید اسید استاتیک است. طبق مصوبه دولت اتصال راه آهن مسجدسلیمان به شوشتر به طول ۴۱ کیلومتر باید انجام شود.
فرماندار و امام جمعه این شهر در این برنامه به بیان مشکلات شهرستان و به ویژه  مسائل مربوط به طرح توسعه پتروشیمی و کارخانه آلومینیم پرداختند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس رانت خواران رادور کنید حل میشه
  • صنعتی آق بداد مدیریت شهرستان ماهشهر برسید
  • مراد قاسمی بابااحمدی (حموله) با سلام و درود و سپاس امکانات هوانیروز و تانک سازی را در مسجدسلیمان به اصفهانو... انتقال میدهندشرکت نفت را در زمان شاه به اهواز و ابادان و ... انتقال میدهند و ارتش را در مسجد سلیمان جایگزین می کنند به خاطر به آتش کشیدن ماشین نماینده شاه و همراهانش و علنا شهر مسجد سلیمان را به پادگان نظامی تبدیل می کنند در آن زمان من یادم میباشد که چندین نفر از جوانان روشنفکر و آزادیخواه مسجدسلیمان به درجه رفیع شهادت نایل آمدند آیا حق مردم ولایت مدار مسجدسلیمان این است آمارها نشان از رشد منفی جمعیتی به علت نبود کا رو درآمد و اشتغال و مهاحرت روز افزون به اصفهان و شهرکرد و دیگر شهرهای استان خوزستان را دارد شهرهای دیگر لر تبار متاسفانه در خوزستان نیز به همین شکل میباشد آنهم صدا و سیمای خوزستان که حتی یکساعت در روز را هم برنامه با گویش لری بختیاری نداردجا دارد که نمایندگان لر تبا ر استان به مانند برادران عرب زبانمان چندین ساعت برنامه با گویش لری بختیاری را اجرایی کنند چونکه تنها قومی که با گویش لری بختیاری در صدا و سیما برنامه ندارد قوم بختیاری میباشد این خواست به حق مردم بختیاری میباشد چه دراستان خوزستان و چه در استان بختیاری شهرکرد رضا شاه قوم لر را به خاطرزیر بار نرفتن ظلم و ایستادگی و رشادت بین استان های دیگر تقسیم کرد تا از این طریق آنها را ضعیف کند ولی قوم لر همیشه بالنده و سربلند میباشد و خوهد بود در کنار دیگر اقوام و با پیروی از مقام رهبری جانباز و رزمنده دفاع مقدس