مشاور آیت الله هاشمی: استاندار خوزستان باید دست به تغییرات مدیریتی بزند/ لازم است استاندار، مدیرانی که در روند توسعه استان مانع تراشی می کنند را کنار بگذارد/ از قومیت های مختلف در مدیریت استان استفاده شود

خورنا – با انتصاب استاندار جدید و عزل و یا بازنشستگی مقتدایی ، گمانه زنی ها برای تغییر معاونت های استانداری و مدیران کل در برخی محافل شکل گرفته است. در همان روزهای اول انتصاب شریعتی ، دکتر افقه عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز و معاون اسبق سیاسی استانداری ، در گفتگو با شوشان ، ضرورت تغییر در کادر مدیریتی خوزستان را پیش کشید و چنین عنوان کرد که با کادر مدیریتی بجا مانده از دوره قبل ، حتی بهترین استانداران نیز نمی توانند موفق شوند.

هر چند در همان مقطع زمانی ، استاندار گفت که بدون ارزیابی دقیق نسبت به تغییرات مدیریتی نمی توان اقدامی کرد اما باز هم این پاسخ مانع از خواسته ی نخبگان برای تغییر مدیران و گمانه زنی درباره ی کابینه ی جدید شریعتی نشد.

در همین زمینه غلامعلی رجایی مشاور آیت الله هاشمی رفسنجانی در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: هر مدیری در بدو ورود ، برنامه های خاص خودش را دارد که این برنامه ها هم تقویت مدیران پیشین است و هم تغییر برخی مدیران. اما آنچه که احساس می شود این است که رده های بالای مدیریتی خوزستان نیاز به تغییر دارد.

مشاور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت : دکتر شریعتی استاندار خوزستان باید با بررسی عمیق و در نظر گرفتن شرایط خوزستان ، دست به تغییرات مدیریتی بزند. البته صرف اینکه یک مدیر جدید پس از انتصاب ، مدیران زیرمجموعه را تغییر دهد شایسته نیست و این تغییرات باید بر اساس ضرورت ها و نیازها باشد.
رجایی افزود: از حقوق مدیریت ارشد خوزستان است که بر طبق برنامه هایی که از پیش در نظر گرفته دست به تغییر مدیران بزند. شریعتی لازم است مدیران ناهماهنگ با دولت و همچنین مدیرانی که در روند توسعه استان مانع تراشی می کنند را کنار بگذارد. صرفا باید مدیرانی منصوب شوند که همّ و غم خود را توسعه استان قرار دهند و ناهماهنگی با سیاست های دولت نداشته باشند.
مشاور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در انتصابات شایستگی ها مدنظر باشد گفت: دکتر شریعتی استاندار خوزستان لازم است سیستم نظارتی برای ارزیابی مدیران گذشته را در نظر بگیرد و پس از بررسی ها و ارزیابی ها ، آنگاه دست به تغییرات بزند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شریعتی یک چهره دانشگاهی ست و سابقه مدیریتی قابل قبولی در عرصه مدیریت استان دارد ، گفت : خوزستان با ظرفیت های بی شماری که داراست فراتر از استان های دیگر است و قاعدتا با شناختی که از دکتر شریعتی داریم با تعامل و هماهنگی های لازم با دولت و استفاده از ظرفیت نخبگان و در اولویت قرار دادن شایسته سالاری ، می تواند در جهت توسعه خوزستان و رفاه مردم گام بردارد.
رجایی با بیان اینکه نباید چیزی به نام سهم خواهی در عرصه مدیریتی مطرح شود گفت : در انتصابات صرفا شایستگی ها مدنظر باشد و متناسب با این شایستگی ها ، از قومیت های مختلف در مدیریت استان استفاده شود.
وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای استاندار جدید خوزستان گفت : امیدواریم با حضور دکتر شریعتی در مدیریت ارشد استان شاهد تحولات اساسی در این استان باشیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • احمد سلام چند روز گذشته یک شناور باربری"متعلق به هندیجان" در در یا بهمراه تمامی خدمه آن غرق شدند. شنیده ها حاکی از ان است. که علت آن توقف موتور شناور در دریا بوده است. ضمن تسلیت به خانواده های ملوانان از مسئولین مربوطه خواستاریم بررسی نمایند که چرا اداره بندر در زمینه بررسی ایمنی لنج های باربری اقدامی نمی کند. مطمئنا شناور مذکور مجهز به قایق نجات و حتی موتور برق نبوده که اگر بود، اکنون افراد آن شناور در بین ما حاضر بودند. خبر فوق در تلگرام خورنا گذاشته شود
  • احمد سلام چند روز گذشته یک شناور باربری"متعلق به هندیجان" در در یا بهمراه تمامی خدمه آن غرق شدند. شنیده ها حاکی از ان است. که علت آن توقف موتور شناور در دریا بوده است. ضمن تسلیت به خانواده های ملوانان از مسئولین مربوطه خواستاریم بررسی نمایند که چرا اداره بندر در زمینه بررسی ایمنی لنج های باربری اقدامی نمی کند. مطمئنا شناور مذکور مجهز به قایق نجات و حتی موتور برق نبوده که اگر بود، اکنون افراد آن شناور در بین ما حاضر بودند. خبر فوق در تلگرام خورنا گذاشته شود,