آتش سوزی مزارع خوزستان امنیت پروازها را به خطر انداخت

خورنا – خلبانانی که صبح امروز روی اهواز پرواز کرده‌اند، اظهار کردند که شاهد آتش‌سوزی در مزارع در شرق استان بوده‌اند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: دود ناشی از آتش زدن مزارع در رفتار پروازی فرودگاه اهواز و خلبانانی که روی اهواز پرواز می‌کنند، مشکل ایجاد خواهد کرد.

کوروش بهادری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از سه روز گذشته شاهد وجود دود و غبار ناشی از آتش‌سوزی مزارع استان روی باند فرودگاه بین‌المللی اهواز بوده‌ایم که این دود موجب شده میزان دید افقی در باند فرودگاه کاهش یابد.

وی افزود: روز گذشته میزان دید افقی در فرودگاه اهواز ۱۲۰۰ متر بود که امروز این میزان همچنان کاهش یافته و در باند فرودگاه به ۴۰۰ متر رسید.

بهادری با اشاره به آتش زدن مزارع توسط کشاورزان پس از فصل برداشت ادامه داد: آلودگی ناشی از دود و غبار آتش‌سوزی مزارع می‌تواند تبعاتی برای امنیت پروازها در فرودگاه بین‌المللی اهواز داشته باشد که در این زمینه ضرروی است ستاد بحران خوزستان و مجموعه حفاظت محیط زیست استان تمهیدات لازم را به کار ببرند.

وی گفت: معلوم نیست متولی این کار چه مجموعه‌ای است و چه کسی باید از روند آتش‌سوزی مزارع جلوگیری کند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: خلبانانی که صبح امروز روی اهواز پرواز کرده‌اند، اظهار کردند که شاهد آتش‌سوزی در مزارع در شرق استان بوده‌اند.

وی افزود: اگر این وضعیت ادامه یابد و از آتش زدن مزارع جلوگیری نشود، عملا پروازها در فرودگاه اهواز با تاخیر و مشکل مواجه خواهند شد و این وضعیت در رفتار پروازی فرودگاه اهواز و خلبانانی که روی اهواز پرواز می‌کنند، مشکل ایجاد خواهد کرد.

بهادری تصریح کرد: در خوزستان به اندازه کافی با مشکلات گرد و خاک و گرمای شدید روبه‌رو هستیم و متاسفانه شرایط دود و آتش‌سوزی نیز به آن اضافه شده است.