محدودیت واردات خودروهای لوکس از منطقه آزاد اروند

خورنا – محمدرضا جعفری  گفت : ترخیص خودروهای لوکس با بیش از ۱۰۰هزار دلار از منطقه آزاد اروند تنها با مجوز گمرک امکان پذیر است.

وی با اشاره به اینکه پیش تر واردات خودروهای خارجی از طریق منطقه آزاد اروند با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰سی سی ممنوع بوده است ، اظهار داشت: گمرک بر اساس دستورالعمل جدید از واردات خودروهای لوکس جلوگیری خواهد کرد و اجازه ترخیص نخواهد داد.
ناظر گمرکات خوزستان در ادامه با اشاره به اینکه واردات خودروی پلاک اروند طبق مقررات قانونی همچنان ادامه می یابد ، افزود : تغییرات اعمال شده تنها بر واردات خودروهای لوکس معطوف است.
جعفری با اشاره به اینکه به تازگی از طریق منطقه آزاد اروند چند خودرو با بیش از چند میلیارد تومان مرجوع شده است و اجازه ترخیص به آن داده نشد ، تصریح کرد: هماهنگی های لازم بین منطقه آزاد اروند و گمرک برای اعمال قانون جدید برای جلوگیری از خودروهای لوکس خارجی انجام شده و به متقاضیانی که قصد واردات این گونه خودروها را دارند نیز هشدارهای لازم داده شده است.
در سال های اخیر حدود ۲۳هزار دستگاه خودرو خارجی پلاک اروند از طریق بندرگاه خرمشهر وارد کشور شده و اجازه تردد در کل استان خوزستان به آنان داده شده است.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور تردد خودروهای پلاک اروند در سطح استان خوزستان را خلاف قانون دانسته است.
اجازه تردد خودروهای پلاک اروند در مهرماه ۱۳۸۳ با پیگیری عبدالحسن مقتدایی استاندار پیشین خوزستان اجرایی شد هرچند مخالفت هایی از سوی منطقه آزاد و وزیر صنعت ، معدن و تجارت و سازمان بازرسی شد.