لزوم همکاری رسانه‌ها و نهادهای فرهنگی برای پیشگیری از جرائم در اندیمشک

خورنا – ایرج حمیدی‌فر در نشست خبری با خبرنگاران با تبریک هفته قوه قضاییه و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ یار باوفایش اظهار کرد: شهید بهشتی شخصیتی علمی، با تقوا و دارای مدیرت سازماندهی و کارگزاری دقیق بود.

وی افزود: این شهید بزرگوار که براساس فرمایش حضرت امام(ره) شخصیتی مظلوم بود که منشأ خدمات فراوانی برای نظام اسلامی ما در اوایل انقلاب بوده است.

رئیس دادگستری اندیمشک گفت: این هفته فرصت مناسبی برای بیان عملکرد دستگاه قضایی برای ایجاد امنیت در سطح جامعه و مبازره با قانون‌شکنان است.

حمیدی‌فر با اشاره به بحث پیشگیری از جرائم در سطح شهرستان، تصریح کرد: در این موضوع نیاز است که اصحاب رسانه و نهادهای فرهنگی به کمک دستگاه قضایی آمده و نقش بیشتری در این زمینه ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: ضرب و جرح، سرقت، جرائم رانندگی و مواد مخدر عمده پرونده‌های تشکیل شده در این دادگستری است.

حمیدی‌فر ادامه داد: آگاهی و اطلاع مردم در زمینه حقوق شهروندی یکی از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند پایبندی به قانون و اجرای صحیح آن را در سطح شهرستان تقویت کند.

وی اظهار کرد: توجه به افزایش این آگاهی‌ها در بین آحاد مردم موجب می‌شود تا شهروندان مطالبات خود را بر مبنای قانون پیگیری کرده و حقوق شهروندی را نیز بیشتر رعایت کنند.

حمیدی‌فر در پایان با اشاره به کمبود قاضی و پرسنل اداری در این دادگستری بیان کرد: با وجود کمبود قاضی و همچنین پرسنل اداری دستگاه قضایی شهرستان همه تلاش خود را برای ارائه خدمات مناسب به شهروندان به کار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس