اعتلای شهرستان ماهشهر نیازمند کار تیمی مدیران شهری و پتروشیمی است

خورنا – فرماندار شهرستان بندرماهشهر: نه مدیریت شهری و نه صنایع نمیتوانند بگویند ما میتوانیم مستقلا فعالیت کنیم لذا بایستی بیش از پیش در کنار هم باشیم و با نشستهای هماهنگی در خصوص مسائل اجتماعی، از بروز تبعات ناخواسته جلوگیری کنیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، پنجاه و ششمین جلسه شورای راهبردی مدیران عامل شرکتهای پتروشیمی مستقر در منطقه به میزیانی این سازمان برگزار شد. در این جلسه فرماندار شهرستان بندرماهشهر، نماینده ی مردم ماهشهر، امیدیه، هندیجان و جایزان در مجلس شورای اسلامی به عنوان میهمان در این جلسه حضور یافتند.

براساس این گزارش، جلسه به ریاست شهیدی نیا، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار گردید. وی ضمن خیر مقدم به میهمانان جلسه و تشریح اهداف شورای راهبردی، در راستای پیگیری مسئولیتهای اجتماعی صنایع پتروشیمی در منطقه از حضور میهمانان در جلسه قدردانی کرد. در ادامه  از ایشان خواست تا نقطه نظرات خود را در خصوص صنعت پتروشیمی بیان نمایند.

فرماندار شهرستان بندرماهشهر طی سخنانی، در خصوص ارتباط مدیران صنایع و مدیران شهری اظهار داشت: در مجموع به نظر میرسد چند سالی است تعامل اثر بخشی بین مسئولین شهری و صنایع پتروشیمی شاهد بوده ایم.

منصور قمر، افزود: پیش از این مدت در جلسات پرسش و پاسخ با مردم، موضوعات زیست محیطی بسیار مطرح میشد اما اکنون وضعیت بهبود یافته است.

وی احداث اماکن ورزشی، پایگاههای فرهنگی، راه آهن، بندرتجاری، خوابگاهها، بیمارستان ها را مصادیقی از فعالیتهای پتروشیمی در شهرستان برشمرد و گفت: در کنار آن، غیر از مصوباتی که در شورای راهبردی داشته ایم، مواردی خیریه همچون احداث حداقل ۹ مدرسه تحت عنوان خیرین مدرسه ساز و کمکهای بسیاری که به سازمانهای حمایتی به صورت خودخوش را از صنایع مشاهده کرده ایم.

قمر، خبر داد: به تازگی هم یکی از سهامداران صنایع برای ساخت یک بیمارستان در بندرامام خمینی پیش قدم شده است و مصوبه ی آنرا گرفته است که امور نهایی آن برای آغاز کار در حال انجام است.

وی تاکید کرد: نه مدیریت شهری و نه صنایع نمیتوانند بگویند ما میتوانیم مستقلا فعالیت کنیم لذا بایستی بیش از پیش در کنار هم باشیم و با نشستهای هماهنگی اجتماعی، از بروز تبعات ناخواسته جلوگیری کنیم.

نماینده ی عالی دولت در شهرستان در پایان اشاره کرد: از مدتها پیش نگاه تیمی را در مدیریت شهرستان در پیش گرفته ایم و امیدواریم این شیوه ادامه یافته و تقویت شود.

در ادامه ی جلسه نماینده شهرستان ماهشهر، امیدیه، هندیجان و جایزان در مجلس شورای اسلامی، صنعت را جز ملزومات رشد کشور عنوان کرد و گفت: شما صنعتگران سکاندار صنعتی هستید که برای کشور ضروری و حیاتی است و منافع ملی را تامین میکنید.

علی گلمرادی، با موثر بودن تلاش جهت رفع اشکالات در افزایش بهره وری صنایع خاطر نشان کرد: به نظر می رسد بین ظرفیت های موجود منطقه و خروجی مشاهده شده فاصله ای است و نمونه ی آن فاصله ی سرمایه های فکری درون صنعت پتروشیمی و وضعیت شهری است.

وی افزود: بخشی از ایراد به ما مدیران شهری برمی گردد که از این ظرفیتها استفاده نکردیم اما این همه ظرفیت بایستی بیشتر از این در منطقه اثرگذار باشد.

نماینده ی مردم در مجلس، از مدیران صنایع خواست که بار دیگر و با دیدی متفاوت نگاهی به جامعه ی شهروندی شهرستان داشته باشند؛ زیر ساختهای مختلف دچار مشکلاتی است که نیازمند انجام مسئولیت اجتماعی شرکتهاست.

مدیران ارشد شهرستان و مدیران عامل شرکتهای پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در پایان این جلسه، در مراسم انس با قرآن امور فرهنگی شرکت ملی صنایع پتروشیمی که با حضور مهاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و مدیران ستادی این شرکت همراه بود، حضور یافتند.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • مهندس طاهری فرماندار عزیز اعتلای شهرستان ماهشهر نیازمند تغییرات در مدیریت ادارات است