درهمایش «نقش خانواده در پیشگیری از گرایش به مصرف مواد مخدر»

فرماندار ویژه خرمشهر: ترویج ارزش های دینی در خانواده عامل بازدارنده در گرایش به اعتیاد است

خورنا – ولی اله حیاتی در همایش «نقش خانواده در پیشگیری از گرایش به مصرف مواد مخدر» که در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس این شهر برگزار شد، گفت: ترویج ارزش های دینی در خانواده عامل بازدارنده در گرایش به اعتیاد است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر تجارت مواد مخدر را دومین تجارت پردرآمد در جهان خواند و عنوان کرد: مبارزه با مواد مخدر در واقع مبارزه با کشورهایی است که داعیه مبارزه با مواد مخدر دارند.

حیاتی با بیان اینکه ایران کشوری است که در جغرافیای جهان ادعاهای بزرگی دارد و روی پای خود ایستاده است، افزود: دشمن، کشوری با این مولفه ها را پذیرا نیست و از آنجا که موتور متحرکه کشور جوانان هستند ، دشمن برنامه ریزی کرده که جوانان را یا سست عنصر کرده و یا به سمت اعتیاد سوق دهد و به طرق مختلف آنها را از بدنه کشور جدا کند.

وی با اشاره به اینکه هزینه مبارزه با مواد مخدر در کشور رقمی معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: امروزه بحث مواد مخدر به صورت مدرنیته تبدیل شده و نسبت به گذشته که دسترسی به مواد دشوار و مصرف آن در فرهنگ ایرانی مقبوح بود، کاملا متفاوت است.

فرماندار ویژه خرمشهردر بخشی دیگر از سخنان خود بر لزوم شناسایی علل گرایش افراد به اعتیاد تاکید کرد و از کمبود امکانات و خدمات مشاوره ای به عنوان سایرعوامل تاثیرگذار یاد کرد و گفت: خدمات مشاوره ای ما باید راهکارهای بومی متناسب با نیاز جامعه را برای مبارزه با مواد مخدر تعریف کند.

وی ادامه داد: اساس و شالوده این کار در خانواده هاست و زمانی که کانون گرم خانواده ها به کانون بی مهری تبدیل شود و فضای سنتی خانه ها به سمت مدرنیته پیش می رود به طبع آن نظارت ها کاهش می یابد و می تواند بسترساز گرایش جوانان به سمت مواد افیونی باشد.