رئیس کتاب خانه‌های عمومی اندیمشک مطرح کرد؛

تفاهم نامه‌ همکاری بین سازمان تبلیغات اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی اندیمشک امضا شد

خورنا – به گزارش خورنا از اندیمشک، در دیدار رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اندیمشک که امروز با حضور کتابداران و مسئولان کتابخانه‌های عمومی در محل اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اندیمشک برگزار شد، تفاهم نامه‌ای که بین سازمان تبلیغات اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی اندیمشک بود، بررسی و راهکارهای اجرایی آن به بحث گذاشته شد.

مسلم میرزاوند رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اندیمشک به ارائه گزارشی از عملکرد سه ماهه نخست سال ۹۵ کتاب خانه‌های عمومی اندیمشک پرداخت و بیان کرد: برگزاری نشست‌های کتاب خوان، برنامه‌های نقد کتاب با حضور نویسندگان کتاب، برگزاری مسابقات فرهنگی و فراهم کردن امکانات بیشتر جهت مطالعه دانش‌آموزان و دانشجویان در ایام کنکور و امتحانات از جملهٔ این برنامه‌ها است.

میرزاوند گفت: خوشبختانه نگاه سازمان تبلیغات اسلامی در حوزهٔ کتاب و کتاب خوانی، نگاه خوبی است و با توجه به وجود پتانسیل بسیار بالای مساجد و حسینیه‌ها، باید تبلیغ کتاب خوانی در این اماکن از اولویت‌ها باشد و و توجه به تأکید مقام معظم رهبری در رابطه با جنگ نرم و نفوذ فرهنگ بیگانه نشان از این اولویت است.

میرزاوند از اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی در مقاطع مختلف توسط سازمان تبلیغات اسلامی تشکر کرد و افزود: تفاهم صورت گرفته بین این دو سازمان فرصت مغتنمی است تا با بهره گیری دو جانبه از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی از برگزاری مسابقه مشترک قرآنی در ماه مبارک رمضان در سطح مساجد، کتابخانه‌ها و اماکن عمومی خبر داد و افزود: استفاده از ظرفیت مساجد و حسینیه‌ها برای تبلیغ کتاب‌های مفید و ترویج فرهنگ مطالعه توسط روحانیون و مبلغین دینی و اهداء کتاب به کتابخانه‌های عمومی، برگزاری همایش‌ها و نشست‌ها در سالن این سازمان در راستای سیاست‌های اجرای تفاهم نامه نهاد کتاب خوانی و سازمان تبلیغات اسلامی اندیمشک است.

حجت الاسلام محمد جواد حسینوند رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اندیمشک نیز در این دیدار ماه رمضان را به کلاس درسی تشبیه کرد و گفت: کلاسی که کتابش قرآن است و معلمانش پیامبر (ص) و ائمه اطهار و شاگردان این کلاس همه انسان‌ها هستند، و قبولی در این کلاس منوط به خالص کردن نیت‌ها و مراقبت در اعمال و افعال است.

وی گفت: مشکلاتی که در زندگی‌های امروزه مشاهده می‌شود تحت تأثیر عوامل مختلفی بوده که عامل اکثر این مشکلات ماهواره، استفاده نادرست از فضای مجازی، عدم توجه به بحث حجاب و عفاف در خانواده و مواد مخدر هستند. کتابخانه‌های عمومی باید با معرفی کتاب‌های مناسب در این حوزه، زمینهٔ آگاهی بخشی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را فراهم سازند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اندیمشک نقاط اشتراک این دو نهاد فرهنگی به برنامه‌های این سازمان در حوزهٔ ترویج کتاب خوانی و گسترش فرهنگ مطالعه را نام برد و گفت: از رئوس این برنامه‌ها می‌توان به اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی، تبلیغ کتاب و کتاب خوانی در سطح مساجد، برگزاری مسابقات مشترک فرهنگی و استفاده از اماکن و فضاهای این سازمان جهت برگزاری برنامه‌هایی با محوریت کتاب اشاره کرد.

به گزارش خورنا، شهرستان اندیمشک دارای ۸ باب کتابخانهٔ عمومی و ۴ باب کتابخانهٔ مشارکتی و حدود ۱۴۰ هزار نسخه کتاب است.

انتهای پیام/