نوشیدن نوشابه زمزم در خوزستان ممنوع!

خورنا: رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد خوزستان از ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد واحد تولیدی نوشابه زمزم در این استان خبر داد.

احمد نزهت اظهار داشت: پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری واحدهای تولیدی با نام‌های تجاری زمزم و ۸۵۵ در راستای اجرای ماده ۴ قوانین و مقررات استاندارد در مرداد ماه امسال باطل شد.

وی با بیان اینکه این تصمیم در جلسه کمیته علایم صدور، تمدید و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد گرفته شده است، تصریح کرد: پروانه کاربرد علامت استاندارد واحد تولیدی زمزم خوزستان برای فرآورده نوشابه گاز دار نام تجارتی زمزم و واحد تولیدی قند خوبان برای فرآورده قند حبه با نام تجارتی ۸۵۵ در این کمیته ابطال شد.

نزهت تأکید کرد: یکی از وظایف سازمان استاندارد، نظارت بر کیفیت تولیدات صنعتی و انطباق ویژگی‌های این تولیدات با موازین استاندارد است که در همین راستا گشت‌های بازرسی نسبت به کنترل خطوط تولید و مراکز عرضه و نمونه برداری از تولیدات اقدام می‌کنند.

این مقام مسئول در اداره کل استاندارد خوزستان خاطرنشان کرد: در این بازرسی‌ها پروانه کاربرد علامت استاندارد واحدهایی که در طول سال نتوانند به رعایت استانداردهای تعیین شده در خط تولید بپردازند باطل خواهد شد.

وی با بیان اینکه هموطنان باید در هنگام استفاده از هر نوع کالایی حتماً از استاندارد بودن آن اطمینان حاصل نمایند، گفت: اداره کل استاندارد به عنوان متولی تعیین کیفیت کالا اهتمام جدی در استانداردسازی واحدهای تولیدی و نیز اعلام و معرفی عمومی تولیدکنندگان متخلف و فاقد نشان استاندارد و نیز ارجاع آنان به مراجع ذی‌صلاح قضایی را دارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *