برای اولین بار تصدی استانداری خوزستان به مدیری از جنس نسل سوم مدیران بومی و اصلاح طلب خوزستان سپرده شد

خورنا – نکته مهم دیگر این است که برای اولین بار تصدی استانداری خوزستان به مدیری از جنس نسل سوم مدیران بومی و اصلاح طلب خوزستان سپرده شده است .

روزبه کردونی مدیرکل آسیب های اجتماعی وزارت رفاه به استاندار جدید خوزستان در پیام تبریکی به استاندار جدید خوزستان نوشت: برای اولین بار تصدی استانداری خوزستان به مدیری از جنس نسل سوم مدیران بومی و اصلاح طلب خوزستان سپرده شده است .

به گزارش خورنا، در این پیام آمده است :
دوست گرامی جناب آقای دکتر غلامرضا شریعتی
انتصاب حضرتعالی به عنوان مدیری بومی و مطلع از مشکلات و مسائل مردم به سمت استاندار استان فرصتی مناسب فراهم کرده است تا با تکیه بر مردمداری ، حسن خلق ، صبر و تحمل و مشورت پذیری شما و اتخاذ یک مدیریت عالمانه ، مدبرانه و همچنین همدلی و همراهی همه دلسوزان استان و اجماع نخبگان گام های اساسی برای توسعه و پیشرفت استان برداشته شود .
بازتاب های بسیار مثبت انتخاب جنابعالی به عنوان استاندار خوزستان نشان می دهد طیف وسیعی از شهروندان و کنشگران سیاسی مدنی امید دارند دوره مدیریت عالی استان شما بر استان دوره حرکت سریع به سمت توسعه پایدار و تحقق مطالبات بر حق شهروندان خوزستانی در حوزه های مختلف اجتماعی ، سیاسی ، فرهنگی باشد .
واقعیت این است که مشکلات و چالش های موجود در استان خوزستان آنقدر گسترده و وسیع است که امکان شوخی و بازی با آنها وجود ندارد و البته چیره شدن بر آنها جز با ایجاد ائتلافی فراگیر از همه نیروهای توانمند ، دلسوز و همراهی همه شهروندان امکان پذیر نخواهد بود و لذا شکل گیری این ائتلاف فراگیر یکی از مهمترین الزمات موفقیت استاندار خوزستان است . الزامی که با توجه به روحیه و رویکرد شما همگان امید به تحقق آن دارند .
نکته مهم دیگر این است که برای اولین بار تصدی استانداری خوزستان به مدیری از جنس نسل سوم مدیران بومی و اصلاح طلب خوزستان سپرده شده است . اگر نسل اول مدیران را نسلی بدانیم که در جریان وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی و هشت سال دفاع مقدس ظهور و نمو پیدا کردند و نسل دوم را مدیرانی بدانیم که دوم خرداد ۷۶ فرصت حضور آنها در مناصب عالی را فراهم کرد ، شما نماد نسل سوم مدیران هستید ، نسلی که در آغاز دوران اصلاحات کنشگری سیاسی را تجربه کرد و پس از آن به عرصه مدیریت میانی در استان وارد شد و امروز در دوران تدبیر و اعتدال جنابعالی با شایستگی سکانداری عالی ترین مقام اجرایی استان را بر عهده گرفته است . با این وصف موفقیت شما در پاسخگویی به مطالبات انباشته شده شهروندان و تحقق توسعه پایدار در استان مظلوم ما یک اجبار است و نه یک انتخاب .
همین جا باید متذکر شوم که در کنار همه مشکلات و مسائل پیش روی شما، دو چالش مهم نیازمند توجه ویژه است :۱- افتادن در دام مسیر طی شده توسط پیشینیان ، ۲- افتادن در دام توقعات فزاینده ( چه از سوی شهروندان و چه از سوی کنشگران سیاسی ، مدنی ) . افتادن در دام مسیر طی شده بدین معنا است که از یکسو شما هم اسیر اختلافات و کشمکش های قدیمی و تاریخی که در عرصه سیاسی اجتماعی استان وجود دارد شوید و از سوی دیگر تصمیمات و مسیر غلط طی شده در سالیان گذشته انرژی و توان شما را دچار فرسایش نماید و اجازه و فرصت انداختن طرحی نو در عرصه مدیریت اجرایی استان را از شما سلب کند.
نکته اخر اینکه نه تنها در استان خوزستان بلکه در کشور نیاز مبرم داریم که بساط دروغ ، ریا ، تزویر ، شایعه ، تهمت ، بددهنی ، خشونت گفتاری و تنفر آمیز ، باند بازی ، عدم شفافیت و خود شیفتگی از عرصه سیاست و اجتماع برچیده شود . براین اساس یک مسئولیت مهم همه ما این است که با محوریت استاندار و سایر موثرین استان ، اخلاق مدار کردن عرصه سیاست ورزی را مد نظر قرار دهند و بر گفتمانی و عملکردی پافشاری کنند که اجازه رشد و نمو به دروغگویان متظاهر ، تهمت زنان بددهن و خودشیفتگان مدعی ندهد .
در پایان ضمن تبریک انتصاب حضرتعالی به عنوان استاندار خوزستان ، اطمینان دارم با حسن تدبیر شما این امکان وجود دارد که دوره مدیریت حضرتعالی نقطه عطفی در پیشرفت و توسعه استان در همه عرصه ها باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • علی آقای کردونی مگر مقتدایی افغانی بود