نماینده ولی فقیه در خوزستان: باید همگان انتخاب شریعتی به عنوان استاندار جدید را قبول کنند با اینکه می دانم عده ای در درون و خارج از استان مخالف وی هستند

خورنا – آیت الله جزایری در نشست اصحاب رسانه خوزستان که دوشنبه شب در محل بیت وی برگزار شد در رابطه با استاندار جدید خوزستان ، ضمن تبریک به شریعتی و انتصاب وی از سوی هیات دولت گفت: باید همگان انتخاب شریعتی به عنوان استاندار جدید را قبول کنند با اینکه می دانم عده ای در درون و خارج از استان مخالف وی هستند اما باید به تصیم دولت احترام گذاشت.

به گزارش شوشان ، وی ادامه داد: خوزستان آنچنان غرق مشکلات است که دیگر جای دعوا و اختلاف وجود ندارد. باید همگی به استاندار جدید کمک کنیم تا مشکلات را حل کنند. آیت الله جزایری در ادامه افزود: استاندار جدید خوزستان باید ضمن استفاده از نیروهای جوان و کارآمد زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی در استان را مهیا نماید.
امام جمعه اهواز با تقدیر از عبدالحسن مقتدایی استاندار سابق خوزستان اضافه کرد: وی تلاش پیگیرانه ای را در راستای تامین نیازهای شرکت های نفتی و صنعتی از تولید کنندگان داخل صورت داد و همین امر باعث شده که ما در اجرای طرح های مورد نظرمان در شهرها تا اندازه ای تجربه کسب کرده و جلوتر حرکت کنیم.
به گزارش شوشان ، آیت الله جزایری در ابتدای نشست ، اقتصاد مقاومتی را یکی از مهمترین نیازهای کشور و خوزستان دانست و خاطر نشان کرد: می بایستی اصحاب رسانه در جهت فرهنگ سازی و دنبال کردن این اصل مهم که از فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری است همراه شوند.
وی اظهارکرد: باتوجه به نامگذاری سال و تاکیدات فراوان رهبر معظم انقلاب در زمینه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، تمامی مسئولان خوزستان باید از هیچ تلاشی در این خصوص دریغ نکرده و هریک به نوبه خود قدمی در این زمینه بردارند.
ایشان حضرت علی علیه السلام را نمونه بارز اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: جوانان امروز ما متاسفانه سعادت را در راه علی نمی دانند و نمی بینند و به دنبال چیزهای دیگری مانند لباس، ماشین و زندگی های آنچنانی هستند.
آیت الله جزایری تاکید داشت: ایجاد شغل، تولید و امنیت غذایی جامعه امروزه از مهمترین نیازهای کشور می باشد و به دستور و تاکید رهبر انقلاب باید اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم زیرا دشمنان مستقیم و غیر مستقیم با ما در حال مقابله هستند.
نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: در شرایط کنونی کشور ما با مشکلات اقتصادی روبه رو است که نمی توانیم با وجود این مشکلات به کارها و طرح های هزینه بر روی آوریم و باید اقداماتی را در دستور کار قرار دهیم که ضمن هزینه پایین سوددهی بالایی داشته باشد. وی بیان کرد: جامعه را می توان به دو بخش شهری و روستایی تقسیم کرد و برای هر یک به نوبه خود با در نظر گرفتن ظرفیت های موجود برنامه ریزی کرد.
وی در ادامه به فعالیت های سپاه و کمیته امداد امام خمینی(ره) در خوزستان در زمینه کار آفرینی و اشتغال در روستاهای محروم اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر اقدامات خوبی از سوی سپاه و کمیته امداد خوزستان در زمینه کار آفرینی صورت گرفته که نتایج خوبی را نیز برای این مناطق به دنبال داشته است.
وی افزود: این تجربه مفید می تواند در ادامه راه به طرحی که برای محرومیت زدایی و اشتغال زایی در روستاهای خوزستان تدوین شده کمک کرده و بسیاری از معضلات روستایی را برطرف سازد. آیت ا… موسوی جزایری اظهار کرد: فعالیت های کمیته امداد امام خمینی(ره) در سطح خوزستان در جهت کمک به مددجویان زیر پوشش است اما طرحی که ما در دستور کار قرار داده، عموم مردم را در بر می گیرد.
وی ادامه داد: سپاه خوزستان نیز حدود سه سال است که در زمینه محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال برای روستاییان قدم های خوبی را برداشته که امید است در کنار آنها بتوانیم ما نیز طرح های خوبی را در این زمینه اجرایی کنیم.
وی بیان کرد: در بند هفتم اصل اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب آن را مورد تایید قرار داده بحث امنیت غذایی و دارویی مورد تاکید قرار گرفته، اما تا زمانی که بستر مناسب را برای کشاورزی و دامداری فراهم نکنیم نمی توانیم به تعهدات خود نسبت به این بند قانون اقتصاد مقاومتی عمل کنیم. وی به میزان تسهیلات مورد نظر برای کارآفرینی در بخش روستایی اشاره کرد و گفت: باتوجه به بررسی صورت گرفته دراین طرح روستایی می توانیم با رایزنی با بانک های عامل از ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات را در اختیار کارآفرینان قرار دهیم.
وی یادآورشد: پرورش قارچ، مرغ خانگی، گاوداری و گاومیش داری ، کشاورزی و کشت های گلخانه ای همواره در مناطق روستایی به بهبود وضعیت معیشت و اقتصاد خانوارها کمک فراوانی کرده و همچنین در تهیه غذای سالم و سلامت افراد نیز تاثیر بسزایی داشته است.
وی ادامه داد: تسهیلاتی که برای ایجاد اشتغال به کارآفرینان اعطا می گردد نباید با سود بالا باشد بلکه باید به صورت تسهیلات قرض الحسنه با سود پایین بوده و بازپرداخت آن نیز از زمان سود دهی کار آغاز شود.
نماینده ولی فقیه در خوزستان همچنین به اجرای طرح اشتغال زایی و بهبود شرایط اقتصادی دربرخی از شهرهای خوزستان نیز اشاره کرد و گفت: باتوجه به این که حدود ۷۰ درصد از جمعیت خوزستان در شهرها ساکن هستند نیاز است که شرکت های بزرگ صنعتی استان نظیر نفت، فولاد و پتروشیمی و حفاری تمامی نیازهای خود را از درون استان تهیه کرده و اولویت جذب را به نیروی استان بدهند.