جشن گرگیعان سنتی کودکانه فردا شب در شهرهای خوزستان برگزار میشود

خورنا – جشن گرگیعان سنتی کودکانه فردا شب (دوشنبه) در اهواز و شهرهای دیگر استان همزمان با میلاد امام حسین مجتبی(ع) برپا می شود.

مسئول هماهنگی جشن گرگیعان اظهار کرد: جشن گرگیعان امسال در اهواز در منطقه سید خلف برگزار می شود و کودکان مسیر سید خلف تا نمایشگاه بین الملل اهواز را سنگ زنان با شعر و دعاخوانی طی می کنند. در نمایشگاه نیز به شکل ویژه از کودکان پذیرایی و برنامه های متنوع کودکانه برگزار می شود.

قاسم منصور آل کثیر توضیح داد: خوشبختانه استقبال مردم در شهرستان های مختلف طی سال های گذشته بسیار خوب بود و امسال همزمان مراسم گرگیعان طبق هماهنگی های انجام شده در شهرهای اهواز، خرمشهر، شادگان، کوت عبدالله، رامهرمز، شوش، حمیدیه، گمبوعه، شیبان، ملاثانی، (شبیشه)، ماهشهر، سربندر و تعدادی از روستاهای برخی شهرستان ها برگزار می شود.

وی افزود: در این مراسم کودکان همزمان با میلاد امام حسن کریم اهل بیت(ع) پس از افطار به کوچه‌ها می روند و کیسه بر گردن، سنگ زنان با خواندن شعر به در منازل همسایه ها می روند و شیرینی می گیرند.

آل کثیر گفت: اشعاری که در این مراسم خوانده می شود شامل گرگیعان و گرگیعان الله ایخلی الرضعان ( گرگیعان و گرگیعان، خداوند اطفال شما را نگهدارد)، ما جینه یا ماجینه حل الچیس و انطینا (ما آمدیم و ما آمدیم و کیسه را باز کن و به ما هدیه بدهید) و… است.
خبر :سعید عیدانی