انتصاب شریعتی ؛ پیام دولت به خوزستان چیست؟

خورنا – سید ابراهیم موسوی: سرانجام پس از چند هفته گمانه زنی پیرامون استاندار جدید خوزستان دکتر غلامرضا شریعتی با تصویب هیات دولت بعنوان استاندار خوزستان منصوب شد. این انتصاب را می توان از زوایای مختلف مورد کنکاش قرار داد ولی در این نوشتار به اختصار اشاره خواهم کرد که پیام دولت از این انتصاب به شهروندان خوزستانی چیست؟
۱- در روزهای گذشته بحث بر سر بومی و غیر بومی بودن استاندار جدید خوزستان ، دو راهی سختی را برای دولتمردان ایجاد کرده بود . به گونه ای که یکی از گزینه های جدی استانداری خوزستان فردی با سابقه مناسب و نزدیک به شخص رییس جمهور و غیر خوزستانی بود. به نظر میرسد دولت و رییس جمهور محترم با انتصاب یکی از فرزندان خوزستان مهر تاییدی گذاشت بر شایستگی فرزندان این خطه عزیز میهنمان. باید این اتفاق را به فال نیک گرفت زیرا مزایای یک استاندار بومی و تسلط و شناختی که وی میتواند از شرایط خوزستان و مدیران و همکاران وی در دستگاههای مختلف داشته باشد قابل مقایسه با شخصی که از بیرون بخواهد به استان بیاید نیست.
۲-اشخاصی که شریعتی را از نزدیک میشناسند بر این امر صحه میگذارند که وی شخصی با روابط اجتماعی بسیار گسترده با اقوام و گروههای مختلف اجتماعی است. در خوزستانی که اقوام مختلف حضور داشته و هر یک دغدغه ها و مناسبات اجتماعی متفاوتی دارند حضور استانداری که بتواند تعاملی سازنده با اقشار و اقوام مختلف داشته باشد از ضرورت هاست. به نظر میرسد دولت با این انتخاب سعی داشته تا چتر حمایت خود را به وسعت خوزستان و همه اقوام ساکن در آن بگستراند.
۳- در اسفند ماه گذشته شاهد برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور بودیم. نتیجه این انتخابات با همه فراز و فرودهایی که داشت نشان از خواست و نظر احاد ملت ایران برای تغییر نمایندگان مجلس و نشاندهنده اقبال عمومی به اصلاح طلبان و مدافعان روش اعتدال در کشور بود. دکتر شریعتی نیز شخصیتی اصلاح طلب و مورد وثوق طیف کسترده ای از فعالان اصلاح طلب استان است .واضح است که دولت با انتخاب یک مدیر اصلاح طلب برای خوزستان پیامی آشکار برای همگان و از جمله حامیان خود در حوزستان ارسال کرده است و آن این است که برای پیاده کردن برنامه های خود مصمم و جدی است. در واقع انتضاب دکتر شریعتی همراهی آشکار دولت تدبیر و امید با خواست عمومی مردم برای تحقق وعده های دولت است و آنرا باید به فال نیک گرفت.