عضو شورای شهر اندیمشک: ما هنوز درگیر اختلافات داخلی شورا هستیم

خورنا – حسین شهاوند نایب رییس شورای شهر اندیمشک در جلسه شنبه شب ۹۵/۳/۲۹ در نطق پیش از دستور خود با صلوات جهت عاقبت به خیری شورا و قرائت سوره الهمزه و عرض سلام و خوشامدگویی و آرزوی قبولی طاعات و عبادات حاضرین به اصحاب رسانه و اهل قلم نیز خوشامد گفت.
وی در ادامه ضمن بیان مطالبی در خصوص ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان است ماه عبادت است، ماه خودسازی است، ماه رفع کدورتها و نزدیک شدن دلها به همدیگر است ، روزه تنها امساک از خوردن و آشامیدن نیست بلکه تمام اعضا و جوارح انسان باید آلوده به گناه نشود.
ایشان همچنین ضمن اشاره به نامگذاری سال ۹۵ از طرف مقام معظم رهبری بعنوان سال اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل و با قرائت اشعاری نظیر : بزرگی سراسر به گفتار نیست /دوصد گفته چون نیم کردار نیست
و به عمل کار برآید/به سخنرانی نیست، از همکارانش در شورا خواستند که کمتر حرف بزنند و کمتر شعار بدهند.
این عضو شورا افزود : همکاران گرامی ، بدانید این فرصت و موقعیت را مردم برای ما فراهم کرده اند پس این فرصت را غنیمت بشماریم و آنرا بیهوده از دست ندهیم و بکوشیم تا نیکی به بار آوریم و همانطور که مولایمان امام علی (ع) می فرماید: الفرصه تمر مرالسحاب : فرصتها همانند ابر که از افق آسمانها میگذرد از دست میرود. وی ادامه داد که شاهدیم سه سال گذشت و ما هنوز درگیر اختلافات داخلی شورا هستیم.
نایب رییس شورای شهر اندیمشک خطاب به حاضرین گفتند: مراحل استیضاح شهردار روال قانونی خودش را طی کرد و موافقین و مخالفین نظراتشان را بیان کردند و مردم و مسوولین و اصحاب رسانه هم در جریان امور قرار گرفتند لذا لازم است که همه پایبند به قانون باشیم،نقد منصفانه لازم است و باعث رشد و پویایی میشود ولی اگر همراه با تخریب و سیاه نمایی باشد نه تنها مفید نیست بلکه مضر خواهد بود.
در این مدت شاهد بداخلاقیهایی از جانب بعضی از موافقین و مخالفین شهردار و از جمله شخص شهردار بودیم میشد این مسیر طی شود اما براساس قانون و رعایت اخلاق و حرمتها، ما بعنوان منتخبین مردم باید، با سعه صدر نشان دهیم که در اوج اختلاف سلیقه، میتوان در کنار هم بود و کارها را پیش برد و با تبلیغات در فضای مجازی و رسانه ای کردن امور با اهداف مختلف از جمله ضایع کردن رقیب ، خود بزرگ کردن و کارهای انجام شده را به خود ربط دادن ، مشکلات حل نخواهد شد. به جای متهم کردن و چنگ انداختن به صورت همدیگر و ساعتها در فضای مجازی دنبال تخریب همدیگر بودن ، بیایید این وقت را صرف اندیشیدن و ارائه راهکار و طرح جهت خروج شهرداری از این بن بست و رکود فعلی بکنیم.
حسین شهاوند توصیه نمود دراین ماه مبارک، اختلافات را کنار بگذاریم و با وحدت و همدلی و اقتدار ، همراه با نظارت بیشتر و تعامل با مسوولین و دستگاههای امنیتی و نظارتی ، نهایت استفاده را از فرصت باقیمانده بعمل آوریم.
ایشان تاکید نمود لازم است اختلافات سیاسی و انتخاباتی را کنار بگذاریم و دست دوستی و برادری به سمت نماینده محترم و پرتلاش شهرمان جناب اقای حسنوند دراز کنیم و از توان و نفوذ این عزیز در جهت رفع بحران شهرداری استفاده نماییم. این را هم عرض کنم ما به نماینده بیشتر نیاز داریم و اگر بخواهیم سیاسی کاری و لجبازی کنیم یکسال باقیمانده تمام خواهد شد و شورا و شهرداری و مردم متضرر خواهند شد و ممکن است مردم نمره خوبی به ما ندهند و ما را رفوزه کنند.
نایب رییس شورای شهر اندیمشک افزود: بیاییم درسال اقدام عمل در راستای لبیک به رهبر عزیزمان، کمتر حرف بزنیم بلکه دنبال اجرایی کردن یکسری امورات تعطیل شده شهرداری باشیم، در این راستا : ۱- منابع درآمدزایی شهرداری را شناسایی و شهردار محترم، مدیران کم کار وسنتی را کنار و از نیروهای توانمند دلسوز و دست پاک استفاده نماید.
۲-آنهاییکه راه فرار از عوارض یا پایین آوردن درآمد را به هرطریق فراهم میکنند را شناسایی و اقدام لازم در مورد آنان به عمل آید.
۳-عوارضی میوه و تره بار که بیش از یکسال هست تعطیل میباشد را به کمک فرماندار محترم جدیدمان ،راه اندازی نماییم.
۴-دستفروشان و میوه فروشان سیار که تردد مردم را با مشکل مواجه ساخته را ساماندهی و مکانی مناسب برای آنها فراهم نماییم.
۵-ساماندهی حدود ۷۰۰ دکه و مغازه شهرداری و به روزکردن قرارداد آنها.
۶-فعال کردن کمیسیونهایی نظیر ماده ۷۷ ، بدوی و تجدید نظر ماده ۱۰۰٫
۷- پیگیرکمیسیون ماده ۵ (مربوط به زمینهای با کاربری مغایر ) در استان باشیم.
۸- بحث مشکل مرز با شهر همجوار را بطور جد پیگیری نماییم.
۹- اجرای احکام شهرداری ، با جدیت بیشتر پیگیر موضوعات محوله باشد.
۱۰-مدیران مناطق شهرداری ، بر حوزه استحفاظی خود، احاطه کامل داشته باشند و وظیفه خود را فقط جمع آوری زباله و لایروبی ندانند بلکه گزارش لازم در خصوص فضای سبز، کنده کاریها، روشنایی و ساخت وسازهای غیرمجاز را به اطلاع شهردار محترم و قسمتهای مربوط برسانند.
۱۱-لایروبی جداول و کانالها ضرورت دارد
۱۲- ماشینهای حمل زباله تعمیر و تجهیز شوند،متاسفانه شیرابه خروجی از ماشینهای حمل زباله که داخل خیابانها ریخته میشود نفس مردم را گرفته لذا لازم است اقدام لازم بعمل آید.
۱۳- بعلت فرسودگی بافت قدیمی مناطقی همچون کوی شهدا و پشت بازار به کرار شاهد شکستگی لوله آب هستیم که لازم است اداره آبفا با نظارت بیشتر و اقدام به موقع،مشکلات را حل نماید و در ادامه شهرداری نیز نسبت به ترمیم آسفالت اقدام نماید.
۱۴- روشنایی پارکها ،جاده های سلامت و معابر مطلوب نیست که لازم است بررسی و اقدام لازم بعمل آید.
۱۵- لازم است فکری برای جمع آوری گله داران و فروشندگان دام و همچنین تراکتورداران بکنیم و به محلی مناسب انتقال یابند زیرا چهره ورودی شهر را زشت کرده اند.
حسین شهاوند در پایان گفت : از همکارانم در شورا و شهردار محترم انتظار میرود به حرمت این ماه مبارک و لیالی قدر،این اختلافات را کنار بگذارند زیرا مردم از سخنرانی و غوغاسالاری و بگم بگم و کی بود کی بود خسته اند، مردم گول این حرفها را نمیخورند و کار و عمل می خواهند.
از شهردار محترم نیز انتظار داریم با حسن نیت بیشتر در ارتباط با همه اعضای شورا باشند و اطلاع رسانی و هماهنگی لازم را بنمایند.امیدوارم بتوانیم با اجرایی کردن موارد فوق ، در آینده بیش از این شرمنده مردم اندیمشک و کارگران شهرداری و خانواده محترم آنها نباشیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *