بختیاری پس از بازگشت به جلسات شواری شهر اندیمشک: پیگیر تخلفات هستیم!

عضو شورای شهر اندیمشک: استعفای دسته جمعی فریادی برای انعکاس صدای مظلومیت بود

خورنا – چهار عضو شورای شهر اندیمشک که پس از مخالفت با استیضاح شهردار در آخرین جلسه برگزار شده شورای شهر اندیمشک از مقام خود استعفا داده بودند شامگاه گذشته با حضور در جلسه شورای شهر به بیان نظرات خود پرداختند.

محمدرضا بختیاری در جلسه شنبه شب مورخ و در نطق پیش از دستور خود ضمن عرض سلام به حاضران در جلسه و خوش آمدگویی به اصحاب رسانه و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در این ماه نورانی نطق خود را با حدیثی از امام علی (ع) آغاز کردند که اصلاح اختلاف ها ، از تمامی نمازها و روزه ها برتر است .

بختیاری با اشاره به انتخاب آقای پاپی به عنوان شهردار اظهار داشت : پس از انتخاب آقای پاپی به عنوان شهردار اندیمشک در ابتدا مورد حمایت همه اعضای شورا و مسئولین محترم شهری قرار گرفتند .

وی همچنین ضمن انتقاد از بی توجهی شهردار به تذکرات شورا تصریح کرد : وقتی که در ادامه ی مسیر خدمت به مردم راهی جز صداقت و راستی در پیش گرفتند که با توجه به وظیفه قانونی و نظارتی خودمان بعنوان عضو شورا مواردی را به صورت شفاهی و کتبی خدمت ایشان ارایه نمودیم اما متاسفانه هیچ پاسخ قانع کننده ای از ایشان دریافت ننمودیم .

عضو شورای شهر اندیمشک در ادامه با بیان اینکه در تفسیر امورات سیاسی معتقد به رای اکثریت هستم تاکید کرد : نباید جایگاه اخلاقی و دینی شورا را در آموزه ها و باورهای دینی خود فراموش کنیم .

دبیر شورای شهر اندیمشک ضمن مطرح کردن این پرسش که ” آیا اکثریت بودن ملاک حق بودن است ؟! “ افزود : اسلام تابع اکثریت کیفی است نه اکثریت کمّی .

عضو فرهنگی شورای شهر با اشاره به آیه هفتم سوره هود خاطر نشان کرد در این آیه شریفه فرموده اند : ” لِیَبْلُوَکُمْ أَیُّکُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا ” و نفرموده اند: ” اکثر عملا ” چون اکثریت کیفی مهم است نه اکثریت کمّی .

محمدرضا بختیاری با تاکید بر اینکه ” هرگز اکثریت نشانه حقّانیت نمی باشد “ و با اشاره به آیات شریفه ” أَکْثَرُهُمْ لا یَعْلَمُونَ الْحَقَّ فَهُمْ مُعْرِضُونَ “ ( حق برای اکثر آنها آشکار شد،ولی زیر بار نمیروند )

و ” وَقَلِیلٌ مِنْ عِبَادِی الشَّکورُ “ ( و از بندگان من اندکی شکرگزارند ) ادامه داد : خدای عالم همواره تعداد کم را تجلیل کرده است .

عضو شورای شهر اندیمشک در ادامه به حدیث ” إِنَّ الْحَقَّ لا یعرَفُ بِالرِّجالِ، اِعرفِ الْحقَّ تَعرِف أهلَهُ “ از امام علی (ع) اشاره نمودند و افزودند : حق با شخصیت ها و اکثریت شناخته نمی شود ؛ اول حق را بشناس و سپس اهل حق را شناسایی کن .

بختیاری ضمن اشاره به مساله استعفای دسته جمعی چند عضو شورای شهر اعلام کرد : استعفای دسته جمعی شورا فریادی بود برای انعکاس صدای مظلومیّتی که شنیده نشد .

دبیر شورای شهر اندیمشک با بیان اینکه استعفای دسته جمعی راهی برای توجه بیشتر مسئولین به اتفاقات پیش آمده درشهرداری بود تاکید کرد : اگر به این اعتقاد برسیم که بودن و حضورمان در شورا سود و منفعتی برای شهرمان ندارد بدون لحظه ای درنگ این کرسی خدمت رو به منتخبین دیگر شورا واگذار خواهیم کرد .

محمدرضا بختیاری ضمن بیان اینکه پس از انجام این اقدام و پیگیری این موارد از طریق استان و مدیرکل امور بازرسی و مراجع قضایی شهرستان قول پیگیری های جدّی تر جهت احقاق حق شهروندان عزیز داده شد اظهار داشت : پس از آن جلسه ای باحضور همه مسئولین شهری و شورای محترم تامین شهرستان برگزار گردید که مقرّر شد مستندات و مدارک موجود را بصورت ویژه پیگیری نمایند .

عضو شورای شهر اندیمشک تصریح کرد : در همان جلسه از عزیزان شورا خواسته شد که بدور از حاشیه سازی در دنیای مجازی و واقعی و در جوی آرام به دنبال بررسی موارد و تخلفات مطروحه باشند .

بختیاری ضمن انتقاد از اعضایی که به دنبال حاشیه سازی و شعله ور کردن آتش این اختلاف بودند این عمل را مایه تاسف و نگرانی همشهریان و مسئولین دانستند .

دبیر شورای شهر اندیمشک به نمایندگی از اعضای مستعفی بیان کرد : اکنون به احترام رای و نظر مردم عزیزمان و مسئولین محترم خصوصا عزیزان شورای تامین شهرستان به ادامه کار و خدمت خود با تلاش و توان بیشتر درجهت حل مشکلات شهر و شهرداری اقدام خواهیم کرد .

وی افزود : همچنان راساس حق نظارتی خود ، هم پیگیر تخلفات گذشته خواهیم بود و هم درصورت رویت تخلفی ، همانند گذشته برای دفاع از حقوق همشهریانمان از هیچ اقدامی فروگذار نخواهیم بود .

در پایان محمدرضا بختیاری ضمن دعوت اعضای محترم شورا به اتحاد همدلی در جهت حل مشکلات و معضلات شهری خاطر نشان کرد : دست همه خادمین صادق مردم را به گرمی می فشارییم و آمادگی خود را جهت تلاشی سازنده برای حل مشکلات اعلام میداریم .

منبع: سلام اندیمشک