بیانیه رسمی تشکل های اسلامی دانشجویی اصلاح طلب استان خوزستان پیرامون دستگیری کارگران شهرداری اهواز

خورنا – تشکل های اسلامی دانشجویی اصلاح طلب استان خوزستان پیرامون دستگیری کارگران شهرداری اهواز بیانیه رسمی منتشر کردند.

بسم الله الرحمن الرحیم

بترس از ظلم به کسی که یاوری جز خداوند ندارد. امام حسین (ع)

شوربختانه در هفته های اخیر اخبار ناگواری در رابطه با برخورد ظالمانه نسبت به اعتراض های صنفی کارگران در برخی نقاط کشور منتشر گردید که این اخبار نه از صدا و سیمایی که خود را ملی می داند بلکه از طریق برخی روزنامه ها و فضای مجازی انتشار یافت که توجه فعالین مدنی و جنبش های دانشجویی را به خود جلب کرد.

اجرای حکم شلاق در ملاء عام برای کارگران معدن آق دره و همچنین صدور حکم شلاق برای کارگران سنگ آهن بافق زخمی عمیق بر کرامت انسانی وارد کرد. احکامی که با هیچگونه قرائتی از دین و شریعت سازگار نیست، چراکه در تمامی قرائت ها از اسلام مقام کارگر هم شأن مجاهد فی سبیل الله است.

اخیراً خبر دستگیری ۲۴ تن از کارگران شهرداری اهواز به دلیل تجمع و اعتراض به عدم پرداخت حقوق معوقه شان زنگ خطر پایان نیافتن ظلم به کارگران، این قشر سخت کوش جامعه را به صدا درآورد.

کارگرانی زحمتکش که شبانه روز و در گرمای طاقت فرسای اهواز، شهر را پاکیزه می کنند، نه تنها همچون برخی ادارات از مزایای آنچنانی برخوردار نیستند بلکه از دریافت اندک حقوقی که در قبال آن زحمت کشیده اند و عرق جبین ریخته اند بی بهره می مانند در حالی که اختلاس های چند هزار میلیاردی و ارقام نجومی برخی فیش های حقوقی، نابرابری اجتماعی را در جامعه عیان می سازد.

چگونه است که مجریان عدالت در قبال تخلفات کلان بسیار محتاطانه عمل می کنند و اقدام عاجلی صورت نمی دهند و به جای این که دادخواه زحمت کشان باشند و برای احقاق حقوق کارگران ستمدیده پیشتاز باشند به اعتراض به حق آنان با زندان و بازداشتگاه و شلاق پاسخ می دهند؟
چه زمانی قرار است تحلیلی صحیح و قانونی واحد در مواجهه با چنین مسئله مهمی تهیه و اجرا گردد تا از برخوردهای سلیقه ای یا سیاسی با چنین مواردی جلوگیری شود؟

آیا پس از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی و آغاز حاکمیت قانون و مردم سالاری هنوز نمی دانیم نباید با تجمعات و اعتراضات مردمی برخورد امنیتی شود؟ هنوز نمی دانیم که تنها راه پویایی و زنده بودن جامعه و گفتمان و آرمان انقلاب اسلامی، تثبیت حقوق قانونی و شرعی ملت ایران در ابراز عقیده و اعتراض بدون لکنت زبان است؟

نمیدانیم که راه نجات انقلاب از آشفتگی ها و خطرات داخلی و خارجی به رسمیت شناختن تمامی تفکرها، اصناف، احزاب، اقشار، اقلیت ها و شنیده شدن صدای آنها از تریبیون ها و رسانه های رسمی کشور است تا بتوان از تمامی ظرفیت های جامعه برای پیشرفت کشور استفاده کرد؟ آیا نمی دانیم که ایجاد رعب و وحشت چه آسیب های روحی روانی بر پیکر جامعه وارد می آورد؟

از اینرو تشکل های دانشجویی استان خوزستان در راستای عمل به رسالت جنبش دانشجویی و وظیفه اخلاقی و انسانی خود، ضمن اعتراض به اقدامات اخیر و رفتارهای ظالمانه و منافی کرامت انسانی در خصوص کارگران شهرداری اهواز و با ابراز نگرانی نسبت به صدور احکام مشابه کارگران معدن آق دره و سنگ آهن بافق در رابطه با این عزیزان، حمایت رسمی خود را از این قشر زحمتکش و آسیب پذیراعلام می نماید و خواستار آزادی این عزیزان و پیگیری مطالبات به حق ایشان از نهادها و مسئولین ذی ربط می باشند.
امید است که نهادهای قضایی، اجرایی و نظارتی استان با عمل بی شائبه به قانون، وظیفه خطیر اجرای عدالت و دفاع از ستمدیدگان را به انجام رسانند تا شاهد گسترش عدالت و قانون مداری در جامعه باشیم.

انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز
انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) دانشگاه شهید چمران اهواز
تشکل مستقل دانشجویی انصارالزهرا (س) دانشگاه آزاد دزفول
تشکل اسلامی آزاد اندیشی دانشگاه رامین اهواز
انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام(ره) دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر
تشکل اسلامی فرارو دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول