به روز رسانی سامانه VHF کنترل ترافیک دریایی مجتمع بندری امام خمینی(ره)

باقر گل فر -خورنا:سامانهVHF کنترل ترافیک دریایی مجتمع بندری امام خمینی(ره) با بهره گیری از توان داخلی، تحت مدیریت یکپارچه قرار گرفته و به روز رسانی گردید.

 معاون فنی و نگهداری استان خوزستان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: مجموعه VHF های سیستم  کنترل ترافیک دریایی((VTS به صورت آنالوگ و با استفاده از سخت افزارهای قدیمی در سرویس بود، که با توجه به محدودیت های جایگزینی و مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری سامانه مذکور که موجب می شد  فرآیند تعمیرات آنها بسیار پیچیده و طولانی شود؛ تلفیق آن با سامانه جامع ارتباطی و مدیریتی(ICS) در دستور کار قرار گرفت.

مهندس آقایی در تشریح مراحل فنی این پروژه بیان داشت:  دستگاه هایVHF با استفاده از بردهای مبدل طراحی شده توسط تأمین کنندگان داخلی به طور مستقیم به سامانه جامع ارتباطی و مدیریتی(ICS) اتصال یافته و اطلاعات از طریق لینک های رادیویی موجود به برج کنترل منتقل شد تا کلیه داده های دریافتی در سرور سامانه مذکور  مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: به منظور حفظ یکپارچگی مانیتورینگ و نحوه عمل سیستم کنترل ترافیک دریایی(VTS)  این مجتمع بندری، طراحی سخت افزاری و نرم افزاری خاصی در سامانه جامع ارتباطی و مدیریتی (ICS)  صورت پذیرفته که امکان بهره گیری مطلوب از آن را در مانیتورهای اپراتوری سامانه کنترل ترافیک دریایی فراهم آورده است.

معاون فنی و نگهداری استان خوزستان، استفاده از توانمندی صنایع داخلی در انجام این پروژه را یکی از اقدامات بارز در راستای تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی برشمرده که موجب صرفه جویی در هزینه، فضا و توان مصرفی در مقایسه با سایر مارک های خارجی شده است.

وی همچنین،  قابلیت دسترسی مطلوب به دستگاه های VHF و سایر سامانه های ارتباطی به دلیل پیاده سازی ساختار شبکه ای، سطح پایداری بالای سیستم به دلیل استفاده از قطعات و ماژول های صنعتی، همچنین لحاظ نمودن کارت های پشتیبان (Redundant) برای بخش های اصلی سامانه و ارتقاکیفیت بهره برداری از سامانه مذکور  با توجه به لحاظ کردن شرایط جوی منطقه و پارامترهای محیطی را از اهم مزایای این به روزرسانی برشمرد.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *