هرچه زودتر وضعیت کارگران بازداشتی شهرداری اهواز و تادیه مطالبات معوقه و تضمین امنیت شغلی آنها تعیین تکلیف شود

خورنا -عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور خواستار تعیین تکلیف هرچه زودتر وضعیت کارگران بازداشتی شهرداری اهواز و تادیه مطالبات معوقه و تضمین امنیت شغلی آنها شد.

به گزارش انتخاب، «علی خدایی» با یادآوری اینکه مطابق اخبار منتشر شده بیشتر از دو شبانه روز (۴۸ ساعت) از بازداشت ۲۴ کارگری که در اعتراض به پرداخت نشدن معوقات مزدی خود مقابل شهرداری اهواز تجمع کرده بودند، می گذرد؛ گفت: از تمامی مسئولان اداری و قضایی مربوطه در سطح کشور و استان خوزستان می‌خواهیم که هرچه زودتر مقدمات آزادی، وصول معوقات مزدی و امنیت شغلی این کارگران را فراهم کنند.

وی افزود: در شرایطی که افکار عمومی و به ویژه مزدبگیران هنوز تحت تاثیر محکومیت سنگین کارگران معدن طلای آق دره بوده و با شنیدن اخبار مربوط به درآمدهای نجومی مدیران مختلف غافلگیر‌تر می‌شوند؛ ماجرای بازداشت اخیر کارگران پیمانکاری شهرداری اهواز و وضعیت نامشخص آنها مایه تعجب و حیرت عمیق است.

خدایی افزود: این درحالی است که می‌شنویم حتی دستگاه قضایی حاضر به تایید برخوردهای سنگین قضایی با کارگرانی که صرفاً خواسته‌های صنفی خود را مطرح می‌کنند، نیست و بصورت رسمی و علنی اتفاق صورت گرفته را کج سلیقه‌گی می‌خواند.

وی ادامه داد: آنطور که در سانه‌ها منتشر شده است؛ کارگران بازداشت شده تنها بابت پیگیری مزد معوقه خود تجمعی را در مقابل ساختمان شهرداری برپا کرده بودند اما عوامل شهرداری اهواز و پیمانکار مربوطه به جای آنکه پاسخگوی تعهدات انجام نشده خود باشند از طریق توسل به ضابطان قضایی برای پاک کردن صورت مسئله برآمدند.

خدایی ادامه داد: حتی اگر تجمع دو روز پیش کارگران پیمانکاری شهرداری آبادان باعث برهم خوردن نظم عمومی باشد، مسئولان قضایی باید به جای برخورد با کارگران معترض شهرداری اهواز، پیمانکار مربوطه‌اش را به پرداخت دیون معوقه ملزم می‌کردند.

این فعال صنفی کارگری افزود: قطع یقین در منظر افکار عمومی این کارگران از تمامی اتهامات وارده تبرئه خواهند شد اما در مقابل این تصور قوت خواهد گرفت که اشخاصی حاضرند برای فرار از انجام تعهدات قانونی خود به هر وسیله‌ای ولو تشکیل پرونده قضایی برای تعدادی کارگر مزد نگرفته متوسل شوند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • یاسر بغلانی واقعا این چه وضعیه به جای اینکه پیمانکار و بازداشت کنن آدمایی که دنبال حقشونن را میگیرن. چقد مردم خوزستان مظلومند
  • طاهر اینها که حقوق ۲۳۴ م.ت. گرفتند چرا بازداشت! نمی شوند؟ حتما دبی و آنتالیا تشریف دارند