توزیع مواد بیولوژیک در راستای مبارزه غیر شیمیایی با آفات در آبادان

خورنا -مدیر جهاد کشاورزی آبادان از توزیع تله و مواد بیولوژیک در راستای مبارزه غیر شیمیایی با آفات خبر داد.

ناجی شهیب زاده گفت: تولید محصولات غذایی سالم، یکی از مهمترین اهداف بخش کشاورزی است و باحذف نهاده های شیمیایی در کشاورزی می توان علاوه بر تولید محصول سالم از هزینه ها کاست و بر درآمد افزود.ما به کشاورزان توصیه و ترویج می کنیم در مبارزه و کنترل آفات از روش های مبارزه بیولوژیک، غیرشیمیایی، زراعی و مکانیکی استفاده کنند و مبارزه شیمیایی را به عنوان آخرین راه حل مبارزه با آفات در نظر بگیرند.

وی گفت: کشاورزانی در سطح شهرستان داریم که در تولید محصول خرما از هیچ گونه ماده شیمایی استفاده نمی کنند وهر کجا کشاورزان توصیه های فنی و علمی حفظ نباتات را بکار بستند میزان خسارت کمتر دیده شده است.

ناجی شهیب زاده اظهارداشت: مبارزه بیولوژیک به دو صورت استفاده از حشرات پارازیت و استفاده از مواد بیولوژیک انجام می شود که در نخلستان های شهرستان آبادان کار مبارزه با آفات با استفاده از مواد بیولوژیک صورت می گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی آبادانعنوان کرد: در سال جاری حدود ۶۰ هکتار از نخلستان ها با استفاده از نوار و کارت زرد تحت مبارزه مکانیکی بر علیه زنجره خرما قرار میگیرد. همچنین با استفاده از فرمونها و تله های دلتا و چسبهای توزیعی ۶۰ هکتار نیز تحت مبارزه غیر شیمیایی با سوسک شاخدار خرما قرار میگیرند.

وی بیان داشت: علاوه بر نوارو کارت زرد و فرمون سوسک شاخدار همچنین فرمون سوسک حنایی جهت ردیابی سرخرطومی حنایی خرما، حشره کش بیولوژیک روی اگروجهت مبارزه با آفات سبزی و صیفی، کود مایعنانو فارمکس وان جهت استفاده بین میانه کاری های نخلستان به صورت رایگان بین  ۱۳۰ نفر از کشاورزان توزیع شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *